Toon posts:

Alphacrypt classic v3.18 in Samsung LE40A656

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb installatie problemen met de Alphacrypt CI module v3.18 in de Samsung LE40A656
Afbeeldingslocatie: http://wzcjsg.bay.livefilestore.com/y1pwSAEJf_h1nt_Cma98HVEYhvxTN0liY_ajR9PqZxghNjOwUcNunCuwqWz5W5EWzeGENU2lNX00tSuysET03R0-w/Alphacrypt%20Classic%20v3.18%20-%20Samsung%20LE40A656.JPG
De instellingen van de tv
Zet de tv op DTV kanaal
Klik op Menu
Ga naar De onderste icoon: Digitaal menu
Ga naar instellingen
Scrol naar beneden en kies algemene interface en klik op ok of pijl naar rechts
Kies voor het Ci menu
De instellingen, van de Alphacrypt Classic v3.18 ( deze werkt overigens wel direct in de sony Bravia )

1. Language: English
2. CA mode: MULTI/DYNAMIC
3. smartcard messages: 10SEC
4. Force reading original: OFF

Wat moet ik invullen bij PID als ik handmatig ga instellen
Search at transponder werkt niet ??

Ben ik iets vergeten? in te stellen ?
nu kom ik niet verder !!

Moet ik mijn netwerk id nog ergens invoeren?
Moet ik instellingen veranderen in de CAM module?

Frequentie oudenbosch: 554.000
Netwerk id: 6536 (Casema multi oudenbosch)
Modulatie: 64QAM
Symbool snelheid: 6900 KS/s
ik kom er nu ff niet meer uit en hoop dat er iemand met meer ervaring is met dezelfde configuratie

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Deze tv heeft een dvb-t tuner, niet een dvb-c

Digitale kabel is dus niet te ontvangen met deze tv.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik deze informatie over welke tuner er in de Samsung LE40A656 zit ?

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik zocht op het type van de TV via google samen met het woord dvb en kwam hier uit
http://www.bobshop.nl/nl/...v/samsung/le40a656/p23500

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
de text onder DVB-T is
Een digitale tuner is een ingebouwde ontvanger die geschikt is voor digitale televisie. Men heeft in dat geval geen losse decoder meer nodig. Let op: er zijn verschillende vormen van digitale televisie. Meer over deze vormen in de achtergrondtekst.
op dit moment kijken we via de humax geleverd door caiway maar dacht begrepen te hebben
dat het moet werken ?

• Rob
  • Niet online

Rob

Op wiki vind je een uitleg over de verschillende DVB types:
Wikipedia: Digital Video Broadcast

T = via de antenne
C = via de kabel

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:54:
op dit moment kijken we via de humax geleverd door caiway maar dacht begrepen te hebben dat het moet werken ?
Nee, Samsung heeft op dit moment geen TV's met een geïntegreerde DVB-C tuner die nodig is voor de ontvangst van digitale TV via de kabel. Als je dat wilt zal je naar merken als Sony, Loewe, Sharp, Metz, TechniSat en Philips moeten kijken en goed in de specificaties van die TV's moeten controleren of er ook een DVB-C tuner in zit want dat is nog niet voor alle modellen van de genoemde merken het geval.

Verwijderd

Topicstarter
teleurstellend als je denkt de juiste tv te hebben aangeschaft en wil ontwikkelen in de techniek he
ik zie dat de Sony Bravia KDL-40D3500 wel een DvB-C tuner heeft
jammer van Samsung.

bedankt voor de snelle reacties

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:42:
teleurstellend als je denkt de juiste tv te hebben aangeschaft en wil ontwikkelen in de techniek he
ik zie dat de Sony Bravia KDL-40D3500 wel een DvB-C tuner heeft
jammer van Samsung.

bedankt voor de snelle reacties
Eerder jammer dat je, je niet genoeg ingelezen hebt in het onderwerp of hebt laten voorlichten.

• Rob
  • Niet online

Rob

Friedchicken schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:11:
[...]

Eerder jammer dat je, je niet genoeg ingelezen hebt in het onderwerp of hebt laten voorlichten.
Het zal mij niet verbazen als veel verkopers ook niet op de hoogte zijn van de verschillende standaarden.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Rob schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:26:
[...]

Het zal mij niet verbazen als veel verkopers ook niet op de hoogte zijn van de verschillende standaarden.
Dat komt inderdaad veel voor bij de dozenschuivers. Van speciaalzaken mag je andersverwachten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de Humax IRHD 5000c aangeschaft en de resultaten waren zeer goed
het verdiepen in het CI slot is pas gekomen na aanschaf van de TV
ik vraag me af wat de reden is dat Samsung er geen DVB-C tuner in plaatst
en wat de verkopers betreft die hebben me idd niet geinformeerd bij de aanschaf over een alternatief
het enige dat belangrijk was is de verkoopprijs
waar ook met veel moeite gebruik gemaakt kon worden van eigen prijsgaranties
conclusie: Sony Bravia is de betere keuze achteraf
en verkopers hebben bijschooling nodig als ze nieuwe producten moeten verkopen
ikzelf
kan het niet bijbenen met de vooruitgang :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 21:42 . Reden: hersteld ]

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:33
De schuld ligt niet bij merken als Samsung of Panasonic maar bij o.a. de kabel maatschappijen in Nederland. DVB-T is een algemene standaard in een groot deel van Europa, om die reden wordt deze tuner dan ook toegepast in haast alle LCD/Plasma televisies. In Nederland kun je daarom ook alleen NL1, 2, 3 en de regionale omroepen Free to Air ontvangen, in landen als Frankrijk en Spanje kun je alle zenders Free to Air ontvangen. Nederland is eigenlijk dus gewoon koppig.

Daarnaast wil ik ook nog even aangeven dat de consument zelf ook het recht heeft enig voor onderzoek te doen alvorens over te gaan op een aankoop. Een verkoper kan je natuurlijk moeilijk alles vertellen over een product dat er te weten valt. Niet door gebrek aan product kennis maar door gebrek aan tijd en het onthouden van alles. Jij en/of hij hadden echter wel de juiste vragen kunnen stellen om dit soort dingen te voorkomen.

Spijt van je aankoop moet je echter niet hebben. De Samsung A656 serie is een uitstekende serie die zeker niet onder doet aan een betaalbare Sony Bravia. Sterker nog, de digitale kabel tuner van de Sony's schijnen helemaal niet zo geweldig te zijn. En hier moet je dan ook een CAM module voor kopen van rond de €100,-. Dan liever zo'n €100,- of iets meer uitgeven aan een aparte decoder, dan heb ik tenminste nog iets van een keus. :)

Verwijderd

Topicstarter
De keuze is achteraf een uitstekende geweest.
de beeld kwaliteid is vele malen beter dan de tuner die caiway er standaard bij leverd
ik heb de instelling op 1024 gezet en merkte direct verschil
het instellen ging simpel maar dat kan liggen aan alle opgedane ervaring tijdens het expirimenteren
nieuwe coaxkabel, F-connector pluggen en splitter, eventueel een atenne versterker maakte ook wat uit
alleen de bijgekomen kosten voor de aanpassing waren het niet waard.
ik ben voorlopig tevreden.
Pagina: 1