Welke harddisk het best?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo,

Ik heb een klein vraagje over harddisk's Welke soort is het beste?

1, Harddisks (SCSI)
2, Harddisks (IDE)
3, Harddisks (SATA)

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 10:19
Dragon707 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:23:
Hallo,

Ik heb een klein vraagje over harddisk's Welke soort is het beste?

1, Harddisks (SCSI)
2, Harddisks (IDE)
3, Harddisks (SATA)
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je er mee gaat doen. (wat moet er beter zijn? Prijs? Prestaties? Geluidsniveau? MTBF?)

P.S. wel eens van Google gehoord?

[ Voor 8% gewijzigd door 2xdehelft op 08-02-2009 10:26 ]

Verwijderd

ide is de oude standaard, heb je een pc die sata kan dan moet je dat doen.
scsi is ook een oude standaard, maar is veel sneller dan sata, en ide, maar ook veel duurder.
Als je deze vraag stelt is scsi niets voor jou.

Voor de gemiddelde thuisgebruiker is mijn advies, ga voor sata als je pc dat aankan.

^^^ Maar inderdaad google had je dit ook kunnen vertellen.

ps. in de bbg's komen veel samsung spinpoints F1 voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 10:31 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Daar bestaat helaas geen antwoord op, het hangt helemaal van de toepassing, de eisen, de gewenste kostprijs,.... af.
Er zijn bijvoorbeeld mensen die tienduizenden euro's willen geven voor een 19" lcd schermpje, soms zelfs in zwart-wit, omdat die specifieke eisen hebben waar enkel die specifieke schermen aan voldoen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Deze vraag is helemaal niet te beantwoorden, al is het maar omdat je hem verkeerd stelt. S-ATA is IDE, dus hoe wil je zeggen wat nou beter is?

Dit topic doe ik in elk geval op slot. We verwachten op GoT minimaal wat inzet met betrekking tot het oplossen van je eigen vraag en daar zie ik hier helemaal niets in terug.

Dit topic is gesloten.