Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc gebouwd. Allemaal leuk en aardig, zie dingen op me scherm komen, express gate/splashtop werkt... maar ik kom niet verder dan het BIOS scherm, en ook niet in de setup :'(

Ik vermoed dat het aan de processor en moederbord biosversie combinatie ligt... (voor E8500 wordt versie 0303 gezegd, maar ik heb versie 0209 :s )

Specs:
  • Intel E8500 C2D 3,16Ghz (45nm versie)
  • Antec NeoHEPower500, 500watt
  • Asus DVD brander 2014S1
  • Asus P5N64 WS Pro (EPU 790i sli, sata2 raid, sas, socket LGA775)
  • Corsair 2x2GB DDR3 SDRAM PC12800 CL9.0 XMS3
  • WD 500GB Sata2 16MB (x4 raid0+1) schijven
  • XFX PCIe geforce 8800gt 256mb videokaart
Scythe orochi koeler (fluisterstil, maar bij een rma zoals nu waarschijnlijk nodig is, is de koeler niet praktisch vanwege vastplakken van een bevestigend klevend onderdeel aan moederbord... dat ding is er niet af te krijgen)

Oh, en de diagnostische display die bijgeleverd wordt geeft bij sommige hardware configuraties aan dat het 60 is (detecting usb of iets dergelijks) en soms 75 (detecting ide). Ik heb al diverse manieren van probleemoplossen geprobeerd (behalve andere processor, da's in eerste instantie te duur). Hardware configuraties verschillen: ander merk geheugen (kingston hyperx 1x1gb pc12800), andere videokaart 8800gtx 756mb, zonder harddisks/dvd speler, zonder usb tobo (ps2 in de plaats), zonder usb muis, koeling sluit ik bij voorbaat uit... Er blijft dan alleen nog de processor over...

Ik sta dus op het punt om een rma-aanvraag voor DOA te doen, maar waarschijnlijk gaat de fabrikant (asus) zeggen dat er geen defect is (is er eigenlijk ook niet, maar functioneren ho maar). De winkel heb ik nog om een reactie gevraagd. Hopelijk willen ze de BIOS flashen zonder het naar de fabrikant te sturen. Ik zit nu met mijn handen in het haar, omdat ik hoogstwaarschijnlijk mag gaan bijleggen bij deze verse aankoop... :X

Misschien heeft het een andere oorzaak wat betreft dit probleem. Iemand anders ervaring met dit probleem? Het moederbord bestaat ongeveer een jaar, en het lijkt me daarom sterk dat ik de enige ben onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je niet met het perobleem helpen maar ik zou even kontakt opnemen met de importeur van ASUS :

http://www.bascomputers.nl/Contact.aspx

Mijn ervaring is een goeie service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flash eerst de bios eens. Als je 0303 nodig hebt voor jouw proc en je zelf 0209 hebt is het ergens niet zo vreemd dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties.
Terw_Dan, inderdaad. Het rare aan het probleem is dat ik niet eens in de bios kan komen om te flashen. Zodra ik het POST scherm zie, dan blijft ie ergens bij het initialiseren van IDE of USB devices hangen. Ik zou dus een processor moeten vinden die er wel op kan, maar de lijst van processoren die Asus toont over compabiliteit met biosversies, moeten allemaal een hogere biosversie hebben dan 0209 :/
Ik zal dus toch maar een RMA moeten doen en vragen of de winkel het wil flashen.

Ook zal ik eens mailen met bascomputers. Thnx all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
kan je niet een wel ondersteunde processor lenen van iemand om je BIOS mee te flashen?
Koppel iig alle overbodige apperatuur af voor het flashen, scheelt weer mogelijke storingsbronnen...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Je zit wel in een vervelende situatie, aangezien volgens de Asus site geeneen CPU ondersteund is op je huidige Bios, anders had je een celeron van 20€ kunnen kopen om te flashen, het is nu maar afwachten waarmee het wel gaat lukken :S

Ik zou het toch via de winkel proberen te regelen, je geheugen is trouwens wel ondersteund? Asus borden kunnen picky zijn wat betreft RAM.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker een vervelende situatie die ook vreemd is... Waarom zou zelfs een oudere processor niet op deze biosversie draaien volgens Asus? Ik voel me een beetje gescrewed.
M'n geheugen is t niet. Heb initieel geprobeerd met Corsair geheugen, en later met geheugen uit een andere pc (ook ddr3, kingston) maar geen soelaas.
Edit:
Het geheugen wordt ook gewoon netjes herkend, met mhz snelheid erbij etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch alleen een flopped disked drived nodig om te flashen, dach'k toch, of nie?
Koppel alles los wat je niet nodig hebt.
En natuurlijk de nodige info even vergaren uit oa: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en natuurlijk: Google

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, om te kunnen booten van diskette of usb stick(als dat al kan) moet je wel voorbij je bios POST scherm komen ;) En zoals je kunt lezen heb ik al diverse dingen geprobeerd. Wat ik nog niet had verteld is dat ik ook de RTC batterij heb losgehaald om zo de bios settings die er op staan (vanuit de fabriek uiteraard, ik ben nog nooit in het bios geweest met deze mobo) terug te zetten naar fabrieksinstellingen (nuttig lijkt t niet, maar wie weet wat het zou helpen).
Ik ben nu in gesprek met de winkel om het door hen te laten flashen. Maar eigenlijk kan ik daarvoor beter naar een lokale winkel gaan omdat het anders het halve land door gaat alleen om t te flashen :+ Maar ik wil hun serviceniveau weleens uittesten. Ik kan vooraf aan de aankoop niet zien dat er een veelste oude biosversie op staat, laat staan weten dat dat uitmaakt. Nu dus wel.

Edit:
Helaas, geen service die in hun draaiboek voorkomt, ze willen dat ik het zelf betaal. Onterecht ben ik van mening. Ze kunnen een 'leuke' aftersale review van mij krijgen. Zelf zal ik dus een nieuwe processor moeten zoeken. Ik zal hier vermelden of het gelukt is, just in case anderen er nog wat aan hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 14:28 . Reden: status update ]

Pagina: 1