Welke (simpele) TV tuner+DVB-t software?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
Ik heb hier een Conceptronic CTVCOMBOC pcmcia tv kaartje (PCMCIA analoge TV/DVB-T tunerkaartje op basis van philips saa713x chipset), en omdat de meegeleverde software zo ongelofelijk slecht is, ben ik op zoek naar een alternatief programma voor TV te kijken op de desktop.
Ik zoek een programma wat zowel analoge TV als DVB-t kan, en waarbij je van je kanalenpreset een lijst kan maken/editten die je op kan slaan danwel wederom importeren (verschillende kanalenlijsten maken voor verschillende regio's..handig).

Ik zoek een programma in de stijl van een simpele mediaplayer zoals mediaplayer classic / bsplayer etc.
Geen programma wat een compleet mediacentre is danwel probeert te zijn zoals Mediaportal / cyberlink Powercinema / beyond tv etc etc, en het moet geschikt zijn voor winxp. (het lijkt wel alsof elk programma hedentendage een mediacentre wil zijn 8)7)

Wat ik geprobeerd heb en het meest in de buurt kwam (maar niet voldoet)
ChrisTV is helemaal geweldig voor analoge TV, maar kan geen DVB-t.
Progdvb krijg ik niet aan de praat, loopt gelijk vast, na een melding over de elecard decoder. Ik vermoed dat het kaartje niet compatible is.
In Blaze HDTV dacht ik het ei van columbus gevonden te hebben, maar ik krijg het daarin niet voor elkaar daarin een kanalenlijst te editten danwel op te slaan. Het is mij onduidelijk of het wel kan.

Doordat chrisTV voor het analoge gedeelte al mijn wensen vervult zou een programma wat compatible is met mijn kaartje, simpel van opzet is, en zenderlijsten kan editten / opslaan al een aanwinst zijn.
Heeft iemand hier een goede tip die mijn wensen vervult?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

VIPER2001

[GOT]The Source

probeer dan dvbdream

hier

[ Voor 53% gewijzigd door VIPER2001 op 08-02-2009 00:12 ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
nou, die heb ik net getest, maar dat programmatje kan geen zenders vinden (terwijl andere programma's dat hier wel kunnen).
Of ik doe iets verkeerd, of het programmatje is niet compatible.
Ik heb een autoscan kanaalzoeken gedaan met de volgende instellingen:
Kanaallijst: 4000 - DVB-t Europe (andere opties waren 4001-UK en 4002-berlin)
Bandwith (BW) - 8mhz
(standaard instellingen, nadat ikzelf dvb-t europe had gekozen. bij frequency list werd aangegeven: diseq switch niet beschikbaar->port1-> en hier moest ik dus eentje "add listen")

Misschien doe ik iets verkeerd, maar bij reguliere programmatjes kan je gewoon aangeven in welk land je bent, en dan gaat het zoeken goed. Dat is eigenlijk wel een vereiste; het proggie gaat natuurlijk in the wild gebruikt worden zonder internet en dus zonder mogelijkheden om online te zoeken welke frequentieparameters het land/regio heeft waar je bent. De persoon die het gaat gebruiken zal dat ook niet snappen ;).

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 08-02-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zelf gebruik ik AltDVB om mijn dvb-t decoder aan te spreken. Zeer licht programmaatje, vond direct al men zenders en ondersteunt enkele handige functies zoals teletekst en opnameregeling.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
maar welke interface library moet ik dan nemen?
Ik zie er 5 staan, maar geen van allen werken, en ze komen ook niet overeen met mijn kaartje.
De drivers van mijn kaartje zijn bda compatible, maar altDVB kan daar niet mee omgaan?