Waterkoeling op Q6600 en 2x 9800GTX

Pagina: 1
Acties:

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:56
Beste mensen,
Ik heb gisteren mijn tweede 9800GTX in mijn systeem gestopt, maar nu vind ik toch wel dat het blazen teveel word. Ik wil ze dus graag alletwee op water koelen. Ik heb al enige ervaring met waterkoeling, en heb ook al een aardig systeem. Ik vroeg me alleen af of mijn systeem mijn 2 9800GTX'en aan zou kunnen. Ik denk zelf van niet.
Ik koel momenteel alleen een Q6600 die op 2.66 ghz geklokt staat.

Ik gebruik voor mijn CPU een Alphacool NexXxos X2 HIGHFLOW plexi
Verder een Alphacool 720L pomp, een Black Ice GT Stealth 240 (met 2 120mm fans natuurlijk) en 8/10mm slangen, en ik zou mijn GTX'en graag willen koelen op 2x EK-FC9800 GTX.
Ik haal met alleen mijn CPU stressed temperaturen van rond de 54 en mijn vloeistof haalt dan ongeveer hetzelfde. Nu halen mijn GTX'en stressed temperaturen rond de 92 graden. Is het haalbaar om mijn kaarten op water te koelen?
bvd

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je water is na ''een rondje'' Q6600 al 54 graden? Ben ik de enige die dit belachelijk hoog vind?

In combinatie met dat gegeven lijkt het me niet verstandig om er ook nog 2x een 9800GTX aan te hangen.

[ Voor 35% gewijzigd door Jejking op 08-02-2009 00:31 ]

• Extreme smell
wat zou een 'normale' temperatuur moeten zijn dan?

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-01 15:00

scorched

Maximum Overdrive

hier zit de watertemp gemiddeld 10 graden onder de temp van de cpu / gpu cores. Verder ben ik het met hierboven eens, dat jouw temp voor een setup met alleen cpu wel erg hoog is. Ik kom niet niet hoger dan 46/47 graden stressed, weliswaar met anders CPU, maar ik heb wel nb/sb en 2 gtx260's erbij in de loop.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Water kan nooit 54 graden zijn. Ik heb net mijn eigen waterkoeling nagemeten met een Fluke digitale thermometer. De gemiddelde CPU temp van de Q6600 is 55 graden op 100% load ( 3.4Ghz ) en water is 25,5 graden. Niet eens lauw warm.

• Extreme smell
Het is toch wel bij mij, ik heb een temp sensor in mijn reservoir die dus na een tijdje dezelfde temp aangeeft als mijn CPU, mijn slangen zijn dan aardig warm en mijn rad voelt zelfs heet aan. Ik weet dat dit komt omdat ik mijn rad/fans niet handig gemonteerd heb. Ik ga er wat aan doen.

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

dan heb ik weinig vertrouwen in je temp sensor, aangezien watertemp en cpu core temp nooit hetzelfde kunnen zijn. Wat wel kan is dan de Tcase temp en je watertemp bij elkaar in de buurt komen

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Een Q6600 en 2x9800GTX aansluiten op 1 waterloop kan wel. De radiator moet wel beter afgekoeld worden.
Ofwel meer fan's op rad ofwel de fan's vervangen door snellere ( luidruchter ) exemplaren.

• Extreme smell
Ik heb nu mijn rad aan de buitenkant hangen van mijn kast, de fans blazen vanuit de binnenkant door een gatenrooster op mijn rad. Ik zal nieuwe fans kopen en aan de buitenkant op de rad laten zuigen.

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

als je dan toch alles los hebt, lekker dat gatenroostertje eruit slijpen ;)

• Extreme smell
Ok mensen, ik heb 2 Scythe Kama PWM 120 fans op de buitenkant van mijn rad gehangen, en nu zuigen ze de lucht erdoorheen. Ik heb nu een kleine ruimte tussen mijn rad en mijn kast gelaten, zodat ik gewoon koele lucht krijg en niet de lucht uit mijn kast. Ik wil deze ruimte nog wel wat vergroten met wat afstandsbusjes, maar ik zit nu met mijn knie gespalkt dus dat moet nog even wachten. Mijn vloeistof haalt nu 28 graden Idle en 35 graden stressed. Hoe is dit? Zou hij nu 2x9800GTX aankunnen?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb zo mijn twijfels over de haalbaarheid. 1CPU en 2GPU's op 1x240mm.... Als het je puur om het geluid te doen is en je houdt je voltages en OC binnen de perken gaat het wellicht lukken, maar houdt er rekening mee dat je nog een radje bij moet plaatsen.

• Extreme smell
ik ga eerst nog wat met die afstandsbussen proberen, ik kan namelijk geen groter/2de rad kwijt.
Pagina: 1