[AirPort Express] kan netwerk niet uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
hallo,

Ik heb een Airport express aangeschaft om het bereik van mijn draadloze netwerk te vergroten van mijn MaxG router type U.S. Robotics Access Point , MAXg5461.
Je ziet hem al aankomen, dat lukt niet. ik heb de router via de wizard in proberen te stellen maar tevergeefs. Mijn router heeft WDS naar mijn weten dus dat zou het probleem( volgens mijn beperkte brein) niet kunnen zijn.
Naar mijn idee moet het toch zo zijn dat ik de AE in ieder willekeurig stopcontact moet kunnen steken wat binnen het bereik ligt van mijn MaxG om vervolgens 15 meter verderop dan ook te kunnen internetten?
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen behalve de router te resetten. Ik heb ook de firmware geupdate. De AE heeft de ook de laatste firmware.
Ik wil het bereik graag vergroten en maak niet een nieuw netwerk aan omdat ik de gedeelde printfunctionaliteit wil behouden en bestanden wil kunnen blijven delen.
Ik heb geprobeerd dit forum af te zoeken en gegoogled, maar kon geen identiek probleem vinden. Dit is dus niet mijn eerste redmiddel maar denk dat ik me toch enigszins heb verdiept alvorens het probleem bij jullie neer te leggen.

Alvast dank

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10-2025
Probleem wat je ondervindt is dat de Airport niet automatisch het WDS protocol van een ander merk router kan configureren. De wizzard in je Airport Express kan alleen met een andere Airport automatisch een WDS netwerk starten.
Je moet eerst je US Robotics router handmatig configureren als Main WDS station. Daarna handmatig de Airport als Remote. Als je een netwerkkabel legt vanuit je US robotics router naar je Airport en dan kiest om het netwerk uit te breiden maar dan met een Kabel feed, werkt het wel helemaal met de Airport Wizzard.

Je kunt natuurlijk ook altijd je US robotics vervangen voor een 2e Airport :-)

Succes

• a3aanm
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ik probeer nu mijn USR te configureren zodat hij contact maakt met de AE. Als ik het goed begrijp uit het beeld van deze Afbeelding kan ik de router niet configureren als "main"WDS station. of ik begrijp iets niet goed en dat zou goed kunnen.

Ik heb de AE vervolgens zo en zo ingesteld waarbij ik bij WDS primair het wireless mac-adres van mijn USR heb ingevuld.
Wat doe ik nog verkeerd?

• Wiebo_Neo
Ik ben niet bekent met de US robotics Web interface, maar het scherm waar je nou zit is een beetje vreemd. Je kan hier enkel beperkingen instellen, maar niet voor de Modus van het WDS kiezen. Check dat nog even na in je handleiding zou ik zeggen.

Als het Mac adres van de US robotics is wat je bij de Airport als Main hebt ingevuld zit je daar goed. Controleer ook even je beveiligingsinstellingen, zag dat je US robotics in WDS modus geen WPA2 beveiliging pakt. Denk dat je probleem nu zit in het instellen als Mainstation van je US robotics. Check even je handleiding hoe dit precies werkt.
Onderstaande links zijn ook wel handig.

http://docs.info.apple.co...tility/5.1/nl/ap2045.html

http://support.apple.com/kb/HT2044

Succes

• a3aanm
Oké

Ik heb heel wat geprobeerd, maar ik krijg het niet werkend.
De USR werkte inderdaad niet met WPA2. Alles aangepast, maar toch niet aan de praat gekregen.
Heel vervelend maar ik heb de AE natuurlijk niet voor niks gekocht dus maar op naar een nieuwe router die wel compatible is met de AE.
Heeft er iemand ervaring met een combinatie als deze waarbij de AE los in een stopcontact zit en alleen als bereikvergroter werkt?
Voordat ik Apple's airport extreme base station aanschaf wil ik eigenlijk toch kijken voor een goedkoper alternatief namelijk. Nu kan ik wel zoeken naar een Router of switch met WDS ondersteuning, maar dit is blijkbaar geen garantie...

Dank _/-\o_

• Wiebo_Neo
Een Extra AExpress als hoofdrouter werkt net zou goed, de Aiport Extreme voegd enkel gigabit bekabeld toe, 10 users naar 50 users en een USB poort die ook met USB opslag om kan gaan, naast printers. Op de apple website staat een lijst met compatible routers, maar ik denk dat die in aanschaf weining met een extra Airport schelen...

Succes.

• a3aanm
http://support.apple.com/kb/HT1515?viewlocale=en_US#1
Question: Can AirPort Express wirelessly extend ("repeat" or "rebroadcast") the network of a third-party access point?

Answer: No. But it can wirelessly extend the range of a WDS network that is being hosted by an AirPort Extreme Base Station or another AirPort Express.
Daar lijkt het dus niet op.
Ik zal de laatste pc dan ook maar draadloos maken, een 2e AE aanschaffen en het netwerk opnieuw opzetten denk ik.
Ik was dus zelf niet in staat om een lijst als deze te vinden.
Nogmaals dank
Pagina: 1