Er staat een PC bij een kennis.
Een klassieke AMD 1800+ met XP Pro erop.
Alles werkte min of meer: geen grote problemen, maar de gebruikelijke rommel erop en hier en daar wat slecht geconfigureerd, webcam bv., zoals dat gaat...
Ik haal alles eruit, zet alles vast (PC hing ongehoord los aan mekaar en er ontbraken bijna twintig (!) vijzen, waaronder vier van de zes onder het moederbord...), zet alles er weer 100% identiek in, zelfs opgelet voor dezelfde kabels op dezelfde PCI-en USB-poorten en...
...alles identiek, maar GEEN GELUID meer!
Er zit geluid op het moederbord (duister merk, even vergeten welk).
Er zit een PCI-kaart in, type SB128. Die was probleemloos in gebruik.
Geen enkele foutmelding daarover in WinXP, correcte instellingen geen zichtbare gebreken, kabels gedubbelcheckt.
Iemand enig idee?
Ik weet even niet hoe dit weer kan?
Echt alles qua geluid er eerst uithalen, volledig de- en herinstalleren?
Of?
Thanks!
Een klassieke AMD 1800+ met XP Pro erop.
Alles werkte min of meer: geen grote problemen, maar de gebruikelijke rommel erop en hier en daar wat slecht geconfigureerd, webcam bv., zoals dat gaat...
Ik haal alles eruit, zet alles vast (PC hing ongehoord los aan mekaar en er ontbraken bijna twintig (!) vijzen, waaronder vier van de zes onder het moederbord...), zet alles er weer 100% identiek in, zelfs opgelet voor dezelfde kabels op dezelfde PCI-en USB-poorten en...
...alles identiek, maar GEEN GELUID meer!
Er zit geluid op het moederbord (duister merk, even vergeten welk).
Er zit een PCI-kaart in, type SB128. Die was probleemloos in gebruik.
Geen enkele foutmelding daarover in WinXP, correcte instellingen geen zichtbare gebreken, kabels gedubbelcheckt.
Iemand enig idee?
Ik weet even niet hoe dit weer kan?
Echt alles qua geluid er eerst uithalen, volledig de- en herinstalleren?
Of?
Thanks!