Beste mensen,
Ik heb een probleempje. Als ik stukje code uit een database ophaal wil ik dit echo-en. Echter zou ik graag willen dat deze als PHP code word uitgeschreven.
Dit zal vervolgens uitschrijven:
$variabele = "inhoud_variabele";
Maar wat graag zou willen is dat $variabele gedeclareerd gaat worden als inhoud_variabele voor verder gebruik. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
Ik heb een probleempje. Als ik stukje code uit een database ophaal wil ik dit echo-en. Echter zou ik graag willen dat deze als PHP code word uitgeschreven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $connection = mysql_connect($host, $user, $pass) or die ("Unable to connect!"); mysql_select_db($db) or die ("Unable to select database!"); $query = "SELECT * FROM tabel "; $result = mysql_query($query) or die ("Error in query: $query. ".mysql_error()); if (mysql_num_rows($result) > 0) { // met een while loop, zolang er rijen zijn haal de gegevens eruit while($row = mysql_fetch_assoc($result)) { echo "<p>".$row["Inhoud"]."</p>\n"; } } mysql_free_result($result); mysql_close($connection); |
Dit zal vervolgens uitschrijven:
$variabele = "inhoud_variabele";
Maar wat graag zou willen is dat $variabele gedeclareerd gaat worden als inhoud_variabele voor verder gebruik. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?