[VB .Net] Try-catch-statement niet goed in Windows Service

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_dg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sp = New System.IO.Ports.SerialPort()
sp.BaudRate = 2400
sp.PortName = port

Try
        sp.Open()
Catch ex As Exception
        Return False
End Try

Als ik deze code in een Windows Service laat draaien en de COM poort bestaat bijvoorbeeld niet of is niet open, dan wordt de service alsnog gestopt. Terwijl andere foutmeldingen die in een try-catch-statement staan wel gewoon gecatched worden. Weet iemand hoe dit komt?

Kris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh; het ontbreekt hier nogal behoorlijk aan context. Aan deze paar regels code kunnen wij niet zien waarom je service stopt. Het enige wat ik kan zeggen is: je returned een false; waarvoor is dat? Verder kan ik je alleen maar verzoeken te debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?) door (bijv.) wat zaken weg te schrijven in een trace log, of hell, misschien nog wel in het eventlog van windows ;)

Maar wat ook mist in dit topic is je eigen initiatief en inzet; zie ook onze Quickstart. En dat is toch wel een vereiste. Open gerust een nieuw topic, maar zorg dan dat je deze quickstart in acht neemt; dan komt het allicht goed met je topic (én de oplossing voor je probleem ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 07-02-2009 20:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.