Dames en heren, ziehier mijn HTPC setup:
Power: Corsair VX450W
Mem: Kingston 4GB KVR800D2N5K2/4G
CPU: Intel Core 2 Duo E8400
Optisch: LG GGC-H20L Sata/NEC AD7173 Sata
Mobo: Gigabyte GA-7AUM-DS2H
HDD: WD green 1TB/Samsung Spinpoint 1TB
Het probleem: Het systeem draait alleen in IDE mode. in AHCI/RAID komt het systeem niet voorbij "verifying dmi pool data". Als ik de HDD loskoppel en windows vanaf DVD boot lukt dit wel, echter windows kan niet worden geinstalleerd. Ik kan wel de AHCI of RAID drivers installeren en partities maken/formatteren maar zowel win7 Beta als Vista X64 weigeren te installeren. Ik krijg een melding dat de schijf niet niet benaderen is, terwijl diezelfde setup wel gewoon partities aanmaakt.
In IDE draaien werkt wel, echter windows installeren duurt dan bijvoorbeeld een uur of langer. Als windows eenmaal geinstalleerd is draait alles best goed, totdat bijvooorbeeld een VGA driver word geïnstalleerd, dan is het weer wachten geblazen.
Wat heb ik geprobeerd?
Geheugen reepje voor reepje getest, in diverse banken.
Laatste BIOS
RAID/AHCI drivers van zowel de CD-ROM als website
Verschillende HDD's gebruikt (zie config)
Verschillende Optische drivers gebruikt (zie config)
HDD/Optical in andere S-ATA poorten geprobeerd
Ik gok: Mobo ------>RMA
Zie ik toch nog iets over het hoofd? Een bios setting die ik misschien vergeet oid?
Thanks alvast!
Power: Corsair VX450W
Mem: Kingston 4GB KVR800D2N5K2/4G
CPU: Intel Core 2 Duo E8400
Optisch: LG GGC-H20L Sata/NEC AD7173 Sata
Mobo: Gigabyte GA-7AUM-DS2H
HDD: WD green 1TB/Samsung Spinpoint 1TB
Het probleem: Het systeem draait alleen in IDE mode. in AHCI/RAID komt het systeem niet voorbij "verifying dmi pool data". Als ik de HDD loskoppel en windows vanaf DVD boot lukt dit wel, echter windows kan niet worden geinstalleerd. Ik kan wel de AHCI of RAID drivers installeren en partities maken/formatteren maar zowel win7 Beta als Vista X64 weigeren te installeren. Ik krijg een melding dat de schijf niet niet benaderen is, terwijl diezelfde setup wel gewoon partities aanmaakt.
In IDE draaien werkt wel, echter windows installeren duurt dan bijvoorbeeld een uur of langer. Als windows eenmaal geinstalleerd is draait alles best goed, totdat bijvooorbeeld een VGA driver word geïnstalleerd, dan is het weer wachten geblazen.
Wat heb ik geprobeerd?
Geheugen reepje voor reepje getest, in diverse banken.
Laatste BIOS
RAID/AHCI drivers van zowel de CD-ROM als website
Verschillende HDD's gebruikt (zie config)
Verschillende Optische drivers gebruikt (zie config)
HDD/Optical in andere S-ATA poorten geprobeerd
Ik gok: Mobo ------>RMA
Zie ik toch nog iets over het hoofd? Een bios setting die ik misschien vergeet oid?
Thanks alvast!
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)