SEO-vraag >gevraagd: SERP-checker voor competitieve keywords

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een vraag, in het algemeen, over het checken (en de voortgang van het ranken in een seo-proces) van de actuele Google-ranking op een willekeurig hoog-competitief keyword.

Met sommige tools (zoals bv te vinden op seomoz.org), kun je automatisch checken waar je site uitkomt op een bepaald keyword. Je zoekt bv op 'php' in Google (zonder quotes) en je vraagt je af waar jouw pagina in de Google SERPs terug komt voor dat keyword.

Maar de bij mij bekende tools, die gaan niet verder dan "first 100 results', "first 200 results' of 'first 300 results'. En handmatig bladeren door Google gaat na 2000 resultaten ook wel een beetje duizelen ;)

=> Iemand een idee hoe je voor "keyword(s) X" geautomatiseerd kunt controleren op welke plek in de Google SERPs jouw pagina staat? Ook als het plek 116.324 is?

Thanks in advance! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
..en dat kon niet in het centrale SEO topic omdat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, omdat ik hier sinds vandaag lid ben, en ik goed gezocht heb maar geen centraal SEO topic kon vinden voor een nieuwe thread. Maar ik had iets eerder wel iets gepost in een SEO-tips & trucs thread. Daar heb je me zelfs nog verdedigd, thx ;).
/offtopic: Don't shoot a newbie! ;) Dwz, qua tweaker posts.. In de ict/marketing wereld ben ik niet echt nieuw ;)

Kan ik het topic nog aanpassen? Ik ben nl. wel zeer benieuwd naar het antwoord en volgens mij is mijn vraag best interessant voor een hoop mensen...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
nou dan heb je niet heel goed gekeken want die staat hier pal onder: [SEO] Tips & Trucs

:+ Welkom op tweakers! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank u dank u :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook al enige tijd op zoek naar een zelfde tool. De Tips & Trucs thread is naar mijn mening erg groot en onoverzichtelijk, dus ik denk dat een apart draadje voor deze vraag niet eens zo'n slecht idee is. Voornamelijk aangezien dit niet echt over SEO tips en/of trucs gaat, maar meer over hoe je een positie voor een bepaalde site kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De webmaster tool van Google geeft omgekeerd wel eens wat info.
Bv plek 462 op een bepaald keyword. Maar dan iemand ook daadwerkelijk aan jouw pagina voorbij gekomen zijn (niet noodzakelijk op je link geklikt) op een query naar dat specifieke keyword.
En dus heb je niks in de hand... Ik wil het uiteraard actief op kunnen zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google op 100 resulaten per pagina instellen en dan met Ctrl+F zoeken op je site is in ieder geval een goede manier voor de eerste 1000 resultaten.

Als je dan nog niet voorkomt dan is er iets fundamenteel goed mis in je zoekmachine optimalisatie en kun je beter daar eerst aandacht aan besteden dan aan je huidige positie in Google ;)

Ik beschouw zelf elke positie onder de 500 als "niet voorkomend in Google" :)

Offtopic (en als een mod het ook interessant vind dan misschien even afsplitsen): ik vind niet dat "alles wat over SEO gaat" allemaal in één hetzelfde topic geduwd moet worden. Dat is (GoT-)zoekmachine-technisch ook helemaal niet verstandig ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Wat is überhaupt het nut om iets buiten de top 100 te weten? Als je wil weten of je geïndexeerd bent kun je ook het site: commando gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat het nut is van het uitzoeken van een zeer lage serp-ranking? Wat dacht je van het meten van voortgang tijdens een competitief seo proces? Of het rapporteren daarover aan je baas die resultaten wil zien...

|:( PS: Al met al is deze post nu al 2x gebashed, en is Floxx de enige die zelf eerlijk aangeeft 'ik weet het ook niet, maar wel interessant om het te weten te komen'. Het is een perfect valide vraag, en verdient een goed antwoord, en indien dat antwoord er op het moment niet is: een goede tool.
Zo dan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet niet tot welke hoogte deze tool je rankings checkt, maar het lijkt me dat je aan de Rank Checker Firefox plugin wel wat zult hebben: http://tools.seobook.com/firefox/rank-checker/

Met de Site Rank Reporter extension kun je mooie grafieken van je rankings maken als je dat wilt: http://www.tccommerce.com/tools/site-rank-reporter/

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 05:41:
Wat het nut is van het uitzoeken van een zeer lage serp-ranking? Wat dacht je van het meten van voortgang tijdens een competitief seo proces? Of het rapporteren daarover aan je baas die resultaten wil zien...
Aangezien je dat niet in je topicstart hebt geplaatst, is dat een hele valide vraag :)
|:( PS: Al met al is deze post nu al 2x gebashed, en is Floxx de enige die zelf eerlijk aangeeft 'ik weet het ook niet, maar wel interessant om het te weten te komen'. Het is een perfect valide vraag, en verdient een goed antwoord, en indien dat antwoord er op het moment niet is: een goede tool.
Zo dan! :9
Als je gebashed wordt en het er niet mee eens bent, dan maak je een Topic Report aan ('t handje bovenin dit topic). Het is niet de bedoeling om daar maar zondermeer je topic voor te misbruiken. Let daar even op, wil je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Google heeft een limiet van 1000 zoekresultaten per zoekopdracht. Als je site na positie 1000 in de zoekresultaten staat, ga je die dus nooit vinden.
En handmatig bladeren door Google gaat na 2000 resultaten ook wel een beetje duizelen ;)
Dat heb je dus nog nooit gedaan, aangezien je niet verder kunt dan 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
Deze site claimt 1000 results te checken, wat zoals hierboven wordt aangegeven ook het maximum is:

http://www.seoserp.com/google_page_rank/1000_serp.asp

Desalniettemin vraag ik me sterk af hoe relevant een verschuiving van plaatsje 400 naar 300 is. Tuurlijk, je hebt een middel om kwantitatief te laten zien wat er gebeurt tijdens het SEO proces. Echter maak ik me sterk dat dit middel voor noteringen buiten de eerste 200 niet een heel betrouwbaar beeld geeft...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Rank checker die eerder werd genoemd gebruik ik ook. Erg handig. Data is ook te exporteren csv files.

http://tools.seobook.com/firefox/rank-checker/
Pagina: 1