Kingston 4GB. 1066MHz. DDR2 gedetecteerd als 400MHz. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi Allemaal,

ik heb gisteren nieuw geheugen gekocht. Nml. :
Kingston 4GB. 1066MHz. DDR2. Non-ECC. CL7 (7-7-7-20). DIMM (Kit of 2) | KHX8500AD2K2/4G

Nu wilde mn systeem overclocken en hiervoor gebruik ik CPU-Z. Hier kwam ik erachter dat dit geheugen gedecteerd werd als PC2-6400 (800 Mhz) geheugen. :|

Als moederbord heb ik een Gigabyte GA-EP45-DS3L ATX LGA775 1600DDRII | GA-EP45-DS3L

Ik vind dit toch erg merkwaardig. Zou dit door de bios van dit moederbord op 400Mhz ingesteld worden ipv 1066Mhz ? En heeft iemand toevallig ervaring met dit geheugen ?

alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je gekeken onder 't tabje 'memory" of "SPD"?

Onder memory zie je namelijk welke snelheid je geheugen daadwerkelijk draait, onder SPD kan je alleen de fabrieksspecs zien (en dan klopt dat soms ook niet eens, bij mijn geheugen staat 400Mhz max supported, maar 't is OC geheugen, dus eigenlijk 1066 (heeft te maken met een EPP))

Anyways, check anders je bios f. Ik heb ook een GA-EP45 namelijk. In je bios kan je een divider kiezen (let wel f op je FSB voor 't juiste lettertje ervoor). Je meldt niet wat voor CPU je gebruikt, maar (zo uit mijn hoofd) moet je met een FSB van 400 de divider van 2.66B kiezen, 400x 2.66 = 1066Mhz. Maar je ziet meteen wat eruit komt met de geslecteerde divider.

Duik je bios in, appeltje eitje allemaal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens in de bios gekeken? 1066MHz is geen JEDECstandaard, dus veel mobo's stellen het daar niet standaard op in, dit zul je handmatig moeten doen. Omdat we verwachten dat je dit soort dingen eerst checkt voordat je een topic opent gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.