Toon posts:

[JS] Menu problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik bezig met een site voor een kennis. Nu loop ik tegen een probleem aan. Ik heb via google een kant en klaar JavasScript menutje gevonden. Echter voldoet deze nu blijkbaar niet helemaal aan mijn wensen. Nu heb ik wel enige JS kennis maar niet zoveel dat ik de werking van dit hele menu kan doorzien.

Het probleem: Je kunt in dit menu een algemene instelling doen voor het target (frames) waar de pagina in geopend moet worden. Nu wil ik dit eigenlijk per item instellen. Ik wil namelijk dat er bij het eerste item in het menu (ttx.html, home), een compleet nieuwe pagina, bovenop de oude geopend wordt. Normaal zou je dit doen met target _self. Dit gaat volgens mij in dit menu niet.

Weten jullie een makkelijke oplossing om dit te laten werken binnen dit menu? Anders zal ik op zoek moeten naar een ander menu wat natuurlijk weer aardig wat tijd kost.
Ik snap natuurlijk dat jullie geen gratis programmeurs zijn die ik even in kan huren. Maar ik kom er zelf echt niet uit maar ik ben ervan overtuigd dat het moet kunnen.

Het menu bestaat uit twee JS bestanden. Eén waar je alle variabele waarden invoert en één met de daadwerkelijke code.

Helaas is de code te lang om hier te plakken, vandaar twee links (in FF kun je ze gewoon laden en je zult de bron zien, in IE moet je ze volgens mij downloaden).
menuitems (variabele)
menuprogr (het programma zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Google eens op 'suckerfish' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Allereerst:
Javascript menu's moet je eigenlijk niet willen maken. Ze zijn door zoekmachines niet indexeerbaar en tenzij je verdomt goed weet wat je doet kunnen er tussen browsers nogal wat eigenaardigheden opspelen. Met mcDavid's suggestie 'suckerfish' moet je vrij ver komen :)

Behalve dat:
Om nou een paar honderd regels javascript code door te spitten die je niet zelf hebt geschreven, dat ga ik in ieder geval niet doen. Wat ik zo heb gezien is die code alles behalve netjes, dus daarin rommelen vergroot de kans dat het niet werkt alleen maar en gaat je veel tijd kosten.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:05:
Weten jullie een makkelijke oplossing om dit te laten werken binnen dit menu? Anders zal ik op zoek moeten naar een ander menu wat natuurlijk weer aardig wat tijd kost.
Punt is dat we hier geen support geven op 3rd party code; we hebben het hier over zélf schrijven en zélf maken. Als je support wil op andermans code dan moet je bij de maker aankloppen, niet bij ons.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:05:
Ik snap natuurlijk dat jullie geen gratis programmeurs zijn die ik even in kan huren. Maar ik kom er zelf echt niet uit maar ik ben ervan overtuigd dat het moet kunnen.
Het zal vast kunnen, maar niemand zit hier te wachten op een enorme lap code die uit de prehistorie stamt, hoogst-onleesbaar is en van geen enkel commentaar voorzien. Ook voor ons is dat een enorme k*tklus om door heen te worstelen; los van het feit er anno 2009 toch wel veel mooiere en betere oplossingen zijn. Als ik je 1 goed advies kan geven dan is het: dump deze meuk en verdiep je even in wat recentere technologiën ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 08-02-2009 00:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.