Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik gebruik Media Center op mijn PC om films te kijken maar sinds kort heb ik een zeer vervelend probleem. Iedere keer als de menubar tijdens het kijken van een film wegzoeft (bar met play knop, pauze etc.) begint de film te "flikkeren". Het lijkt wel alsof de film steeds één vaste frame van een paar momenten geleden laat zien zodat het steeds door me kaar gaat. Zodra ik dan weer met de muis beweeg en de menubar weer omhoog komt verdwijnt het probleem.
Ik heb al mijn codes al opnieuw geinstalleerd en gezocht op Google maar niets gevonden. Het gebeurd overigens bij alle film bestanden.
Kan iemand mij helpen?
Ik gebruik een Vista SP1 PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
heb het zelfde probleem ben al de hele dag aan het rondzoeken op het internet maar kan ook niks vinden ik hoop dat iemand ons kan helpen
alvast bedankt

Mijn systeem:
q6600
4gb ram
ati hd4850

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen dat mijn muis niet "verdwijnt" in een film. Dat betekend dat hij dus die balk laat staan. Nu gebruik ik een afstandsbediening en zodra ik daar een knop van indruk verdwijnt het muisje.
Misschien kan het zijn dat als de balk weggaat dat muisje terugkomt en dus die balk weer vraag maar dat de afstandsbediening onmiddelijk die balk weer weg gaat. Hij laat in ieder geval steeds het frame zien van de eerste keer dat de balk verdween.
Ik heb al geprobeerd om de muis of afstandsbediening uit de PC te halen maar dat werkte niet.

Ik vermoed dat dit muis probleem er mee te maken heeft omdat het me nu pas opvalt dat die muis niet weg wil gaan (had dit eerst niet).
Het is in ieder geval zeer storend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik weet niet of ik precies hetzelfde probleem had.

Ik had bij de PC van m'n pa ook last van dat het beeld flikkerde (hier flikkerde alles in Media Center).

Ik heb toen de videokaart drivers (Nvidia in mijn geval) geupdate en toen was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm. Maar had je het ook in Windows Media Player dan ofzo? Want daar heb ik dus nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Nee alleen in Media Center.

En je zegt dat je je codecs al opnieuw hebt geinstalleerd, maar heb je ook al eens andere codecs geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, eerst gewoon Divx Xvid codecs daarna ook nog packs gebruikt etc. Maar het is zo vreemd dat het alleen in Media Center is. Voor mij is het nu gewoon onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke ccc draai je volgens mij is dit probleem van af ccc 8.7 is.
als je die er af haalt of onder de 8.7 neemt moet het goed zijn.

moet zeggen dat ik toch veel problemen heb met de ati kaart.
mce die niet meteen op de tv verschijnt moet eerst de tv weer uit doen voor dat i het doet
en dan het flikkeren van het beeld.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd, oudere drivers gebruikt maar niets helpt. Het probleem blijft.
Is hier al iets meer over bekend. Ik vind het toch vreemd dat het probleem bij mij blijft zelf als ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.
Pagina: 1