GeFore 9600gt soms geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:00
Ik heb het volgende probleem met een nieuwe videokaart die ik vorige week heb gekocht:

Ik krijg soms geen beeld na het starten van Windows XP en/of ubuntu, en soms zelfs niet bij het starten van de pc. (Geen bios beeld).

Het gaat om een Gigabyte 9600gt 512 (GV-NX96T512HP), met verder de volgende specificaties:

AMD Athlon X2 4800+
MSI K9A Platinum
2gb DDR2-800
Huntkey 500w voeding

Ik heb deze videokaart gekocht als vervanging voor mijn X1950pro, welke dit probleem nooit heeft gehad.

Het betreft hier overigens van beide geteste besturingssystemen een verse installatie.

Het probleem treedt zo nu en dan op bij het starten van Windows XP of Ubuntu. Als het in Windows gebeurt is de enige remedie om op de reset knop te drukken, onder Ubuntu crasht X en wordt opnieuw opgestart, deze keer dan gelukkig wel met beeld.

Ik kan eigenlijk geen vat krijgen wat er precies aan de hand is, want als ik wel beeld krijg, dan is het ook gewoon stabiel, heb namelijk net GTA4 en Mirrors Edge gespeeld 5 uren lang zonder enige vastloper, crash of wat dan ook.

Ik heb een beetje raar gevoel bij dit soort problemen om hem RMA te sturen, aangezien shops vaak extra kosten rekenen als het product niet defect blijkt te zijn. Overigens had ik wel het gevoel dat het product tweedehands is, omdat er een zakje met een TV out adapter open was gescheurd.

Wie heeft een idee om dit probleem op te lossen?