Geachte Arslan,
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.
Het referentienummer voor uw vraag is 090205-008997.
In de onderstaande stappen vindt u een oplossing die u kunt toepassen wanneer de TomTom zo maar uitvalt. Hierbij is het belangrijk dat u werkt met het SD-kaartgeheugen zodat de software die daarop staat wordt gecontroleerd en opnieuw geinstalleerd.
Voor de stappen in deze e-mail heeft u het programma TomTom HOME 2 nodig.
Deze kunt u downloaden en installeren via de onderstaande link.
• Link:
http://download.tomtom.co.../TomTomHOME2winlatest.exe
U kunt de volgende stappen volgen om de kaart te laten controleren en om eventuele fouten te laten repareren.
1. Reset uw TomTom (zie:
http://www.tomtom.com/6971) en koppel deze aan uw computer.
2. Ga naar [Deze Computer]
3. Klik met de rechter muisknop op de TomTom schijf (Sluit eerst uw TomTom aan)
4. Kies [Eigenschappen]
5. Klik in het dialoogvenster [eigenschappen] op het tabblad [Extra]
6. Klik op [Nu controleren]
7. Schakel in het dialoogvenster [Schijf controleren] het selectievakje [Beschadigde sectoren zoeken en repareren in]
8. Klik op [Starten]
9. Als er beschadigde sectoren worden gevonden, geeft u aan dat deze moeten worden gerepareerd.
Alvorens u begint aan de onderstaande stappen raden wij u aan om een back-up te maken van de inhoud van uw TomTom via TomTom HOME. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen:
1. [back-up maken en herstellen]
2. [Maak een back-up van mijn apparaat]
3. [Maak nu een back-up]
Nadat de back-up gemaakt is verwijdert u vervolgens de bestanden uit de hoofdmap van de TomTom. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen:
1. Reset uw TomTom (zie:
http://www.tomtom.com/6971) en koppel deze aan uw computer.
2. Open [Deze Computer] vanaf uw bureaublad en zet vervolgens uw TomTom aan.
3. In het scherm verschijnt nu een nieuwe schijf, dit is uw TomTom. Dubbelklik op deze schijf.
4. Verwijder alle losse bestanden (Dit doet u als volgt: Aanklikken rechtermuisknop > Verwijderen).
• BELANGRIJK: De (gele) mappen met bijbehorende inhoud, evenals de bestanden: antitheftw.bmp, lowbatteryw.bmp en splashw.bmp (indien aanwezig) mogen NIET verwijderd worden.
5. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn.
Verwijder vervolgens de TomTom HOME downloads folder:
1. Indien de TomTom is aangesloten, sluit u TomTom HOME af en ontkoppelt u uw apparaat
2. Sluit TomTom HOME af, ook rechtsonder in de taakbalk [rechtermuisknop op het TomTom HOME icoontje > exit]
3. Ga vervolgens naar “Mijn Documenten” en ga naar de map [TomTom/HOME/Downloads]
4. Verwijder hier de inhoud van de map downloads (niet de map zelf)
Vervolgens installeert u de applicatie opnieuw via TomTom HOME.
1. Sluit uw apparaat aan op de computer
2. Kies [Ja] op uw TomTom en TomTom HOME zal automatisch opstarten
3. Kies [Update mijn GO/ONE]
4. Kies [Update en Installeer] om de beschikbare updates te downloaden en te installeren
5. Kies [OK] om door te gaan
6. Koppel uw apparaat vervolgens los en start deze opnieuw op
7. Sluit deze hierna opnieuw aan op de computer en zet deze aan
8. Open HOME 2.x en klik op [Vernieuw mijn GO/Werk mijn GO bij]
9. Installeer opnieuw de applicatie als deze wordt aangeboden
Wanneer u nu het apparaat inschakelt en enkele momenten wacht zal deze weer op de normale wijze opstarten en ingeschakeld blijven.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Het is niet mogelijk een reactie terug te zenden door direct te reageren op deze e-mail. U kunt een reactie terugzenden door deze vraag bij te werken op de website. Door de link bovenaan deze e-mail aan te klikken komt u op een pagina waar u de vraag bij kunt werken. In uw reactie ontvangen wij graag ook de systeeminformatie. Deze kunt u opvragen in TomTom HOME (kies hiervoor: Help; systeeminformatie).
In enkele gevallen kan de bovenstaande methode niet werken door de beveiligingsinstellingen van de computer. Indien dit het geval is kunt u door de onderstaande stappen te volgen de vraag bijwerken.
1. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord op onze website.
• Link:
http://www.tomtom.com
2. Klik wanneer u bent ingelogd bovenaan in de balk op [Support].
3. Vervolgens kunt u in de rechterkolom klikken op [Mijn Gestelde Vragen].
4. Hier kunt u de vraag aanklikken met het volgende verwijzingsnummer: 090205-008997
5. Wanneer u onderaan de pagina klikt op [Vraag Bijwerken] kunt u een reactie invullen en versturen.
6. Voor technisch onderzoek wensen wij ook graag de systeeminformatie uit TomTom HOME te ontvangen. Hiervoor dient de TomTom gekoppeld te zijn aan de PC (TomTom HOME; Help; Systeeminformatie).