Toon posts:

JBL E 80 of Jamo S607 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar 2 goede speakers en zit te twijfelen tussen de volgende twee JBL E 80 of Jamo S607 speakers. Mijn vraag is dan ook of iemand ervaring heeft met 1 van deze en welke jullie zouden kiezen op basis van kwaliteit.

Ik heb de zelf een receiver die hier http://www.botmanbeeldengeluid.nl/producten/details/108 te vinden is. Nu ben ik op zoek naar 2 mooie speakers..en ben terecht gekomen bij de volgende twee;

De Jamo S607 set van 2 speakers te koop bij Wehkamp http://www.wehkamp.nl/w2/...bwLCjC7wEwybwLCjC7wEwybwL

en

JBL ES 80 http://www.botmanbeeldengeluid.nl/producten/details/108

Wat is jullie ervaring en welke is de beste keus..of heb je nog een andere optie?

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Geen van beiden, op basis van kwaliteit én prijs..

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
1 van de keuzes is te beluisteren bij dezelfde winkel waar je receiver vandaan hebt? Ga luisteren en oordeel zelf. Dat is de enige manier om jezelf de goede speakers te verschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
bulldoze schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:19:
Geen van beiden, op basis van kwaliteit én prijs..
Bedankt voor je reactie :)

Wat is er mis/niet voldoende aan de kwaliteit en prijs? ben benieuwt naar je reactie

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:23:
1 van de keuzes is te beluisteren bij dezelfde winkel waar je receiver vandaan hebt? Ga luisteren en oordeel zelf. Dat is de enige manier om jezelf de goede speakers te verschaffen.
De JBL E 80 heb ik inderdaad beluistert bij de winkel waar ik de receiver heb gekocht. Helaas is de Jamo S607 speaker niet te beluisteren in de winkel en weet ook niet waar dat wel kan. Behalve dat ik ze van de Wehkamp koop . Vandaar mijn reactie.. misschien dat iemand wel een vergelijking van die 2 kan maken op basis van ervaring. uiteraard is eigen ervaring het beste, maar helaas heeft wehkamp geen winkel in het centrum van groningen :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:31:
[...]

Bedankt voor je reactie :)

Wat is er mis/niet voldoende aan de kwaliteit en prijs? ben benieuwt naar je reactie
Daar heb je niets aan. Het zijn gewoon speakermerken die hem niet aanstaan (of hij vindt je vraag stom en reageert daarom zo, kan ook :P). Kwalitatief zijn het namelijk gewoon goede speakers. Ze zullen niet uit elkaar vallen, niet doorbranden, niet opblazen (tenzij je er iets heel raars mee doet), zijn goed aan te sturen en zijn redelijk netjes afgewerkt.

Verder zijn het ook speakers die volgens sommige mensen prima klinken. Volgens anderen klinken ze niet zo goed. Wat jij er van vindt, kan alleen jij bepalen door er zelf naar te luisteren. Aan meningen van anderen heb je helemaal niets. Want wat een ander mooi kan vinden, vindt jij wellicht heel lelijk. Want ook de speakers die jij met luisteren niet mooi vond klinken, worden verkocht. En die mensen zullen jou hier nu vertellen dat dat een mooie speaker is, als jij het ze vraagt...

Kortom: Deze vraag is simpelweg niet te beantwoorden omdat het persoonlijke smaak afhankelijk is.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 07-02-2009 16:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je haalt trouwens steeds de JBL E 80 en ES 80 door mekaar heen in je posts, ik neem aan dat je de ES 80 (die link je namelijk) hebt beluisterd en niet de E 80? De E 80 is namelijk heel stuk goedkoper te verkrijgen dan de ES 80.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:34:
[...]

Daar heb je niets aan. Het zijn gewoon speakermerken die hem niet aanstaan (of hij vindt je vraag stom en reageert daarom zo, kan ook :P). Kwalitatief zijn het namelijk gewoon goede speakers. Ze zullen niet uit elkaar vallen, niet doorbranden, niet opblazen (tenzij je er iets heel raars mee doet), zijn goed aan te sturen en zijn redelijk netjes afgewerkt.

Verder zijn het ook speakers die volgens sommige mensen prima klinken. Volgens anderen klinken ze niet zo goed. Wat jij er van vindt, kan alleen jij bepalen door er zelf naar te luisteren. Aan meningen van anderen heb je helemaal niets. Want wat een ander mooi kan vinden, vindt jij wellicht heel lelijk. Want ook de speakers die jij met luisteren niet mooi vond klinken, worden verkocht. En die mensen zullen jou hier nu vertellen dat dat een mooie speaker is, als jij het ze vraagt...

Kortom: Deze vraag is simpelweg niet te beantwoorden omdat het persoonlijke smaak afhankelijk is.
Ja dat is het lastige :) maar iedergeval bedankt voor je antwoord!

Verwijderd

Topicstarter
Only schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:41:
Je haalt trouwens steeds de JBL E 80 en ES 80 door mekaar heen in je posts, ik neem aan dat je de ES 80 (die link je namelijk) hebt beluisterd en niet de E 80? De E 80 is namelijk heel stuk goedkoper te verkrijgen dan de ES 80.
Het gaat om de ES 80 die ik heb beluistert, niet de E 80 .. heb het verschil niet kunnen luisteren, maar ben wel tevreden met het geluid van de ES80. Helaas hadden ze alleen de lichte behuizing en de zwarte niet meer.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ik heb die Jamo's (blind gekocht) en moet zeggen dat ik niet ontevreden ben...

tuurlijk zal het wel beter kunnen mgoed :)
Pagina: 1