Toon posts:

Op welke "normale" moederbord past so-dimm ddr2?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten op welke "normale" moederbord die je kan gebruiken in de computerkast past so-dimm ddr2 geheugenmodules?
Voorkeur gaat uit naar het AMD platform?
Omdat ik hun nu éénmaal een warm hart toedraag.
Van jullie hoor graag welke moederborden hiervoor geschikt zijn?

Ik heb eens rondgekeken maar kan weinig moederborden vinden die die mogelijkheid hebben en anders kosten ze al gauw €100.
En dat vind ik (nog) niet de moeite waard. Ik wil het graag zo goedkoop mogelijk houden. Ik heb namelijk vanwege een upgrade van mijn laptops deze modules over.

Dus welke moederbord is geschikt voor so-dimm ddr2 geheugen modules.

bvd

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Mischien is het beter dat warm hart te negeren en voor 25 euro wat ddr2 te kopen en een normaal moederboord te kopen voor nog onder de 100 euro, so-dimm is niet futureproof en niet praktisch in combinatie met een normaal atx mobo.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook het so-dimm geheugen verkopen en een nieuw moederbord met bijpassend geheugen kopen. Zo duur is geheugen momenteel niet :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op normale moederborden zul je het weinig tegenkomen. Dan zul je toch naar ITXjes moeten (duur) of serverborden (ook duur, en daar gebruik je het voor de RAIDcontroller, niet als systeemgeheugen).

In elk geval is dit iets dat je prima zelf kunt zoeken door gewoon specs van moederborden te gaan bekijken. Of dat de moeite waard is is aan jezelf natuurlijk, geheugen is tegenwoordig het goedkoopste onderdeel van je computer, dus of het verstandig is een mobo aan te schaffen om op die manier 2 tientjes te besparen voor nieuw geheugen is de vraag.

Dit topic gaat in elk geval op slot, welk bordje je moet kopen is met eigen inzet prima zelf te bepalen.

Dit topic is gesloten.