Fans DELL PowerEdge 6650 schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen hier een DELL PowerEdge 6650 staan, hier zitten 6 flinke fan's in.
Via de DELL Open Manage Server Administrator kreeg ik te zien dat er met fan 4 iets mis was, deze maakt ook een licht krijsend geluid.

Is het mogelijk om deze schoon te maken, of te oliën? of moet ik deze vervangen door een nieuwe fan
Het gaat om de fan met het type: 3N541

Alvast Bedankt,
Kevin

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als het een productieserver is, zou ik de fan vervangen.
"iets mis" hoeft geen stof te zijn, maar kan ook aangeven dat de fan brak is.

Omdat je dit in PNS post, ga ik er vanuit dat het een server van het bedrijf is.
Het is vaak practice om extra onderdelen die snel kapot gaan (fans, raid controllers etc...) in te slaan, voor dit soort scenario's.
Als je een extra fan hebt, vervangen en de oude fan testen / opsturen.

Oh, en als je de kans hebt om hem open te gooien, kijk of de fan er in de eerste plaats wel goed ingeklikt zit.
Ik snapte ook eerst niet waarom een testserver bleef loeien toen ik een fan een paar keer vervangen had.

[ Voor 20% gewijzigd door kKaltUu op 07-02-2009 16:18 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afhankelijk van hoe kritiek deze server is (maar ik gok dat je hem thuis hebt omdat het een afdankertje was?), kan je gewoon de fans er 1 voor 1 uithalen en schoonmaken met een klein borsteltje. Kijk of het probleem weg is, anders idd beetje olie erin.

Vervangen kan altijd nog natuurlijk.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > Cooling

Tijd voor een nieuwe sig..