[apache] Virtualhost + htaccess

Pagina: 1
Acties:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik draai nu 2 websites.
url.thuis.nl en www.draaglekker.nl.

Nu is het de bedoeling dat url.thuis.nl wordt beveiligd via htaccess. (dit werkte overigens al).
Ik heb hiervoor in mijn www-root een .htaccess file gegooid. In mijn /etc/apache/sites-availeble
<Directory>
AllowOverride All
</Directory>

In het stukje Directory voor www.draaglekker.nl heb ik AllowOverride None gezet.
Volgens mij moet dit normaal gesproken genoeg zijn om 1 te beveiligen en 1 niet.

Waar volgens mij bij mij het probleem zit, is dat www.draaglekker document root een subdir is van
url.thuis.nl. Ik had gedacht dat door die virtualhost die compleet gescheiden zou zijn.

1 oplossing is natuurlijk door /var/www/urlthuis en /var/www/draaglekker te maken.
Nu is het /var/www/ = documentroot voor url.thuis.nl
en /var/www/draaglekker = documentroot voor www.draaglekker.nl

Klopt het dat wat ik nu heb staan niet kan met apache :/

specs:
Apache/2.2.8 (Ubuntu) mod_python/3.3.1 Python/2.5.2 PHP/5.2.4-2ubuntu5.4 with Suhosin-Patch mod_perl/2.0.3 Perl/v5.8.8

[ Voor 7% gewijzigd door battler op 07-02-2009 15:48 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Gouden tip:

Maak voor elke site een aparte directory anders blijf je klooien. Dus:

/var/www/site1
/var/www/site2
/var/www/site3

Enzovoort.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57
Je kan gewoon naar een subdir verwijzen in Apache, echter is het erg onhandig. Sterker nog, vanaf Apache 2 is het gewoonte om voor elke site aparte configs aan te maken. Welke versie van Apache gaat het om?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Bedankt, het is inderdaad ook veel netter om het zo in te richten. Ik ga dat gelijk maar doen dan.

solved!

[ Voor 187% gewijzigd door battler op 07-02-2009 16:05 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl