Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
L.s. Ik zit me suf te zoeken op het internet om een antwoord te hebben op mijn vraag. Ik wil met windows XP Backup een backup maken van de gehele hdd. Deze wordt veel gebruikt voor onderwijs en ik wil met regelmaat een schone installatie op de laptop kunnen prakken. Nu heeft win dus een backup programma. Deze doet het prima, niks aan de hand. Op het laatst wil dit progje een diskette maken. En daar wringt hem nou net de schoen. Denken ze bij MS werkelijk nog dat wij allemaal een diskettedrive hebben? Hoe kan ik dit oplossen? Ik zie het belang wel van een opstartmedium maar moet dat perse een diskette zijn?

Wie kan mij helpen?
THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan ook booten van cd of usb.
Probeer het eens naar een map weg te schrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:49:
Denken ze bij MS werkelijk nog dat wij allemaal een diskettedrive hebben? Hoe kan ik dit oplossen?
In 2001, toen ASR (Automated System Recovery, waar jij die diskette voor aan maakt) werd geintroduceerd met XP nog wel, je moest toen hard zoeken naar A-drive-loze PC's..

Maar gelukkig zijn er voor modernere hardware tegenwoordig ook USB storage apparaten die als floppy worden gezien in de BIOS van je PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik MOET er een floppy in doen. Backup geeft me absoluut niet de mogelijkheid om de files ergens anders neer te zetten. Daar kan ik dus niet mee werken vanwege geen floppydrive hebben.

Is er ook een freeware programma te krijgen die gewoon niks anders doet dan een recoverycd maken en als je die dan in de cdrom speler stopt deze er voor zorgt dat de image op de USB hdd op je c schijf gezet wordt... ???

Zo moeilijk kan een image maken toch niet zijn....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb je al op google gezocht naar gratis alternatieven?

Een simpele search naar "free ghost image" levert al dit resultaat op:

http://www.wareprise.com/...orton-ghost-alternatives/