Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen. :)

Ik ben nieuw hier op Tweakers, ik kende het forum al een tijdje van m'n pa, maar nu ben ik zelf ook geregistreerd.

Ik weet niet zeker of mijn topic hier op de goede plek zit, maar ik zag geen 'hulp' afdeling etc. :|

Mijn PC heeft de laatste tijd een beetje last van vastloopppartijen.
Ook heb ik vandaag de BSOD (Blue Screen of Death) al 3x gehad terwijl ik Half Life 2: Episode 2 aan het spelen was. |:(

Mijn PC is een:
CPU - Dual Core AMD Athlon 64 X2 2.3 GHz 4400+
VIDEOKAART - Sapphire ATI Radeon HD 4830
MOEDERBOARD CHIPSET - nVIDIA nForce 6100-4xx, AMD HAMMER.
4 GIG RAM
M'n pc loopt op een voeding van 400WATT.

Als ik het BSOD krijg staat er altijd:

'KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR'

Ik heb al op google gezocht, maar ik kwam alleen maar bij linkjes die 'Memtest86+' aanraadden, en ik heb geen idee hoe ik doe moet gebruiken. ( Heb overigens al wel gedownload )

*EDIT: Ik was vergeten erbij te zetten dat ik 2 maand terug toen dit elke dag een gebeurde ik gewoon m'n Windows er opnieuw opgeflikkert had, toen ging het goed voor een weekje of 2. Ik ben dus bang dat het aan m'n hardeware ligt..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :D

MVG,
-Dennis

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, een kwestie van memtest ISO op een CD fikken en vervolgens dat ding in je drive laten zitten en je pc ff opnieuw opstarten.

Vervolgens krijg je een heel mooi memtest schermpje.
En dan kun je gaan koffie zetten, XboX spelen of gewoon buiten de deur met je vrienden ff socializen.

Als je terugkomt zie je of je geheugen wel of niet brak is.
Kan naargelang wel ff duren voordat ie klaar is.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Hoe je memtest kunt gebruiken is redelijk makkelijk uit te vinden.
Neem iig eerst de troubleshooter door, dan kun je een heel stuk verder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, memtest gedaan, vond 0 fouten.
Ook inmiddels schijfcontrole eroverheen gegooit, vond ook niks.

Ik ben nu die troubleshooter aan het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens die troubleshooter zou ik al minstens 400W moeten hebben voor m'n pc zonder dingen erop en eraan.

Mijn pc draait op 400W + Videokaart, ventilatoren.

Misschien maar eens een nieuwe voeding kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:10:
Okay, memtest gedaan, vond 0 fouten.
Ook inmiddels schijfcontrole eroverheen gegooit, vond ook niks.

Ik ben nu die troubleshooter aan het lezen.
Hoe lang liet je de memtest lopen? Je moet het MINSTENS 6 uur laten lopen voor goede controle :)

En ik denk dat het eerder Windows-achtig probleem is.... (aangezien die het over de KERNEL heeft, dus de basis van je OS)

EN als je dat 2 maanden geleden ook had, dit bevestigd nog eens mijn gedachte. Ik denk dat het eerder aan een of andere driver of update ligt waardoor je pc niet meer goed functioneerd.... (of zelfs een of andere malware van sommige sites ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Dima_2005 op 08-02-2009 11:15 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:13:
Volgens die troubleshooter zou ik al minstens 400W moeten hebben voor m'n pc zonder dingen erop en eraan.

Mijn pc draait op 400W + Videokaart, ventilatoren.

Misschien maar eens een nieuwe voeding kopen...
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor voeding je hebt. 400W zegt namelijk helemaal niet over de voeding. Ik heb hier zelfs een Asus P6T6 WS Revolution + 4870 en i7 920 op een 400W voeding draaiend gehad. Dat kan prima op een deugdelijk merk (in mijn geval een Zalman), maar als ik gebruik had gemaakt van een wokkietokkie geval was het ding waarschijnlijk volledig doorgefikt.

In ieder geval is het aan te raden een andere voeding te testen, doe dat dus sowieso eens.

En als je iets wil toevoegen aan je post, gebruik dan de editknop ipv binnen 24 uur te kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 19:55
Dima_2005 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:13:
[...]

Hoe lang liet je de memtest lopen? Je moet het MINSTENS 6 uur laten lopen voor goede controle :)

En ik denk dat het eerder Windows-achtig probleem is.... (aangezien die het over de KERNEL heeft, dus de basis van je OS)

EN als je dat 2 maanden geleden ook had, dit bevestigd nog eens mijn gedachte. Ik denk dat het eerder aan een of andere driver of update ligt waardoor je pc niet meer goed functioneerd.... (of zelfs een of andere malware van sommige sites ;) )
Gezien de foutmelding denk ik juist wel aan een hardware probleem, bijv. het geheugen of de hardeschijf. Hoewel ik natuurlijk een driver probleem niet kan uitsluiten. TS, probeer maar even al je drivers naar de nieuwste versie te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

acale schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:38:
[...]

Gezien de foutmelding denk ik juist wel aan een hardware probleem, bijv. het geheugen of de hardeschijf. Hoewel ik natuurlijk een driver probleem niet kan uitsluiten. TS, probeer maar even al je drivers naar de nieuwste versie te updaten.
En de BIOS update!!! en alle moederbord-drivers! (want geheugen en harde schijf die kunnen getest worden, memtest voor 6-12 uur en hdtune scan for bad sectors)...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Pagina: 1