Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[winxp] editing registry op andere computer

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Ik heb een probleem met het inloggen. Dat lukt wel, maar hij logged meteen uit. Dit schijnt een registry probleem te zijn (het gebeurd op elke account en ook in safe mode).

probleem is dat ik de pc niet remote kan benaderen en ik dus aangewezen ben om de registry via een andere pc te benaderen (door de hd in de pc te hangen) heeft iemand enig idee hoe ik de registry kan enaderen? regedit gaat namelijk standaard naar de lokale registry.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=load hive] als term waar je wat mee kan :)

How to edit the registry offline using BartPE boot CD ?

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 07-02-2009 13:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• justice strike
Bedankt voor de tips. Ik bedoelde echter om het op een andere draaiende pc te benaderen.

Ik zit namelijk met het probleem dat ik met een willekeurige bootcd niet de hd kan benaderen (sata wordt niet automatisch herkent vreemd genoeg)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

justice strike schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:45:
Bedankt voor de tips. Ik bedoelde echter om het op een andere draaiende pc te benaderen.

Ik zit namelijk met het probleem dat ik met een willekeurige bootcd niet de hd kan benaderen (sata wordt niet automatisch herkent vreemd genoeg)
Dan moet je de sATA drivers integreren in de BartPE boot CD. Verder Knoppix eens bekijken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(sata wordt niet automatisch herkent vreemd genoeg)
Misschien kun je in het BIOS de Sata support op IDE/Legacy zetten (zal nu op Enhanced o.i.d. staan).
Als het goed is, is de HD dan wel door de meeste Boot cd's aan te spreken omdat er geen speciale drivers meer nodig zijn (en mocht het allemaal weer werken, kun je het weer terug op Enhanced zetten).

• justice strike
gambieter schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:47:
[...]

Dan moet je de sATA drivers integreren in de BartPE boot CD. Verder Knoppix eens bekijken?
dat heb ik al geprobeerd.

en voor knoppix... kan ik daarmee de registry editen? wist niet eens dat dat een optie was

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat maakt voor het principe toch niet uit?

Niet gelijk iets afschieten omdat er 'bootCD' wordt genoemd. De uiteindelijke werkmethode is namelijk compleet identiek - in beide gevallen draai je een OS wat bij een hive van een andere installatie kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• justice strike
Iva_Bigone schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:48:
[...]

Misschien kun je in het BIOS de Sata support op IDE/Legacy zetten (zal nu op Enhanced o.i.d. staan).
Als het goed is, is de HD dan wel door de meeste Boot cd's aan te spreken omdat er geen speciale drivers meer nodig zijn (en mocht het allemaal weer werken, kun je het weer terug op Enhanced zetten).
helaas die optie bestaat niet. Het is zo'n onboard raid chipset die je maar weinig mogelijkheden geeft.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

justice strike schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:54:
helaas die optie bestaat niet. Het is zo'n onboard raid chipset die je maar weinig mogelijkheden geeft.
Wordt er soms een RAID0 gedraaid? Zijn de RAID drivers wel geinstalleerd op de boot CDs? Je zult toch wat meer specifieke informatie moeten geven, wat heb je specifiek gedaan, welke hardware, welke drivers heb je geincludeerd in BartPE, etc etc.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 07-02-2009 13:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• justice strike
gambieter schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:58:
[...]

Wordt er soms een RAID0 gedraaid? Zijn de RAID drivers wel geinstalleerd op de boot CDs? Je zult toch wat meer specifieke informatie moeten geven, wat heb je specifiek gedaan, welke hardware, welke drivers heb je geincludeerd in BartPE, etc etc.
geen raid0
drivers (via sata raid driver en pide drivers) zijn meegenomen in bartpe builder (gechecked en ook in de log staat dat ze meegenomen zijn)

het gaat specifiek om een k8v-x se moederbord. Echte krengen wat betreft installeren van windows. je moet ALTIJD diskettes gebruiken, want zelfs een usb stick gaat er niet in, maar dat terzijde.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zoekt het veeeeel te moeilijk.

Lees de link http://windowsxp.mvps.org/peboot.htm, en sla het stuk BartPE CD maken over.

Het staat zelfs letterlijk voorgekauwd wat jij op je werkende (!) installatie moet doen om de registry hives van je dode (!) disk in te laden.

Simpeler kan het echt niet worden.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Als die machine nog wel via het netwerk benaderbaar kun je toch vanaf een andere machine het register bewerken?

Open regedit, connect network registry.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• justice strike
Saab schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:17:
Als die machine nog wel via het netwerk benaderbaar kun je toch vanaf een andere machine het register bewerken?

Open regedit, connect network registry.
nope niet benaderbaar. Geen idee waarom eigenlijk

• justice strike
alt-92 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:06:
Je zoekt het veeeeel te moeilijk.

Lees de link http://windowsxp.mvps.org/peboot.htm, en sla het stuk BartPE CD maken over.

Het staat zelfs letterlijk voorgekauwd wat jij op je werkende (!) installatie moet doen om de registry hives van je dode (!) disk in te laden.

Simpeler kan het echt niet worden.
ik denk dat het gelukt is.... "denk" omdat de hd nu gecrashed is... hopelijk krijg ik alles eraf want er staan veel documenten op :(

Pagina: 1