Toon posts:

Nieuwe laptop, maar welke????

Pagina: 1
Acties:
  • 1.148 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop.

Ik zoek een laptop van rond de € 800 / € 900.

Wat ik het meeste doe op m'n laptop is: internetten, tekstverwerking, downloaden (films ), muziek luisteren en af en toe een spel spelen (denk hierbij aan het type age of empires games)

De laptop moet snel werken (ook met meerdere programma's tegelijk) en ik moet er dus af en toe een spel op kunnen spelen.

Ik heb zelf al aardig rondgekeken, maar er is zo'n ruim aanbod, dat ik er niet meer uitkom.
Ik hoop dat jullie (deskundig) oordeel hierbij kan helpen .

Ik heb de volgende laptops zelf al gevonden:

HP Pavilion DV7-1160ED
Acer Aspire 7730G-734G32Bn
Acer Aspire 7730G-844G100Bn
Acer Aspire 6935G-844G32Bn
Sony Vaio NS11Z/S
Sony Vaio AR71M
Acer LX.AP40X.123

Al het advies is welkom. En alvast bedankt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 18:33 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-01 02:10

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; het is niet volledig de bedoeling om een lijstje neer te zetten en dat wij een keuze maken. Het zou bijvoorbeeld handig zijn als je de verschillen tussen de laptops neerzet en beargumenteert welk verschil je niet snapt of niet wil.

Hierdoor krijgen we een beter inzicht in wat jij denkt wat voldoende voor je is; de eisen/wensen die je post zijn namelijk nogal algemeen want zoiets als "tekstverwerking" kan in Notepad maar ook in QuarkXPress maar daar zijn wel 2 hele grote verschillende machines voor nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 07-02-2009 13:15 . Reden: /grammatica ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:05:
Welkom op GoT; het is niet volledig de bedoeling om een lijstje neer te zetten en dat wij een keuze maken. Het zou bijvoorbeeld handig zijn als je de verschillen tussen de laptops neerzet en beargumenteert welk verschil je niet snapt of niet wil.
Ik heb links, aan de door mij gevonden laptops, toegevoegd.

Wat mij het meest aantrok aan deze laptops zijn de volgende punten:
- processor + processor-snelheid
- het ram-geheugen (bij sommige zelfs uit te breiden tot 8 G)
- HDMI aansluiting
- Blue-ray speler

Waar ik zeker geen kaas van heb gegeten is het type en sterkte van een videokaart.

Hier zou ik het liefst wat info over ontvangen.

Ik hoop dat dit wat helpt.

Verwijderd

Bij age of empires ben je geen sterke videokaart nodig, dus een onboard is voor jouw voldoende.
De 8Gieg ram is leuk als je een 64bit besturingssysteem hebt, anders is je software gelimiteerd tot 3.
Niet alle software draait op 64bit.

Wat ik je niet hoor zeggen is welk besturingssyteem je wilt, Vista?, XP?, 7?

welke richting denk je nu aan? welke type's laptop heb je nu op je lijst staan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 18:51 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:59
Als je toch soms eens een iets recenter spel wil spelen, dan met je toch wel denken richting de Nvidia 9600M GT.
De enige laptops die deze hebben zijn de deze:

De andere hebben vaak een ouder model of een budget model. Met deze kaarten kan je nog wel oude spelen spelen en films zien, maar recente spellen zal niet meer zo vloeiend gaan.

Dit is waarschijnlijk nog wel een heel interessante website voor jou: http://www.notebookreview.com/

Wat ik me nog afvraag: ben je echt van plan om later nog up te graden naar 8GB geheugen? Als ik zo eens kijk naar wat je met de laptop wil gaan doen dan denk ik dat je met 2GB ook al genoeg hebt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Blu ray

Je eisen zijn zo te zien niet heel erg hoog. Ga je veel met de laptop reizen? Wanneer dit het geval is kan je beter voor een wat steviger model laptop gaan, zoals bijvoorbeeld een laptop uit de zakelijke lijn van Lenovo, Dell of HP.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Malantur schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:50:
Als je toch soms eens een iets recenter spel wil spelen, dan met je toch wel denken richting de Nvidia 9600M GT.
En de HP Pavillion DV5-1160ed. Deze heeft ook een 9600M GT

Deze heb ik zelf laatst ook gekocht, ben erg tevreden erover. Kan games zoals CoD5 e.d. prima draaien.

Hij gaat/is er volgens mij wel uit. Hij is amper nog verkrijgbaar.

Ik heb hem toen bij laptopshop.nl gehaald.

• Malantur
ThinkPadd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:53:
[...]
En de HP Pavillion DV5-1160ed. Deze heeft ook een 9600M GT
Kan zijn, maar die staat niet in het lijstje van de TS :)
Er zijn nog wel meer laptops met een 9600M GT, bv enkele Sony Vaio 18.4" laptops, maar die vallen dan weer uit het budget.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:47:
Bij age of empires ben je geen sterke videokaart nodig, dus een onboard is voor jouw voldoende.
De 8Gieg ram is leuk als je een 64bit besturingssysteem hebt, anders is je software gelimiteerd tot 3.
Niet alle software draait op 64bit.
Wat betreft die videokaart, weet ik dat ik niet zo'n sterke nodig heb. Maar zolang het binnen het budget past lijkt het me het wijst om een zo goed mogelijke videokaart te hebben, zodat deze een tijdje meekan.

Verder snap ik het verschil tussen het onboard en videokaart niet. Wat ik gelezen heb is dat een videokaart gebruikt maakt van het ram-geheugen en de de onboard niet.
Wat ik je niet hoor zeggen is welk besturingssyteem je wilt, Vista?, XP?, 7?
Volgens mij zit overal standaard Vista op. Ik heb hier nog nooit mee gewerkt, dus dit zal ik eerst moeten doen, eerdat ik kan kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
AE86 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:52:
[...]

Blu ray

Je eisen zijn zo te zien niet heel erg hoog. Ga je veel met de laptop reizen? Wanneer dit het geval is kan je beter voor een wat steviger model laptop gaan, zoals bijvoorbeeld een laptop uit de zakelijke lijn van Lenovo, Dell of HP.
Ik hoef geen laptop waar ik veel mee ga reizen. Hij zal het meeste van de eettafel naar de bank gaan. En natuurlijk terug.

Ik kies voor een laptop, omdat een PC teveel ruimte gaat innemen in mijn woning. En die is al zo klein :o

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:50:

De andere hebben vaak een ouder model of een budget model. Met deze kaarten kan je nog wel oude spelen spelen en films zien, maar recente spellen zal niet meer zo vloeiend gaan.
Dit is dus mijn probleem m.b.t. de kennis van videokaarten. Die is nul.
Wat ik nu dus begrijp is Nvidia 9600M GT een goede videokaart, waarmee je wel even vooruit kunt.
Wat ik me nog afvraag: ben je echt van plan om later nog up te graden naar 8GB geheugen? Als ik zo eens kijk naar wat je met de laptop wil gaan doen dan denk ik dat je met 2GB ook al genoeg hebt.
Over een tijdje zal 4GB geheugen ook wel weer achterhaalt zijn. Dus dan zou ik kunnen upgraden naar 8GB.

• Malantur
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:01:
[...]
Verder snap ik het verschil tussen het onboard en videokaart niet. Wat ik gelezen heb is dat een videokaart gebruikt maakt van het ram-geheugen en de de onboard niet.
Onboard zit ingebakken in het moederbord, het zijn deze die een stuk van je geheugen gebruiken.
Een videokaart is een aparte kaart, vaak met dedicated geheugen, maar hoeft niet. Deze kan eventueel vervangen worden zonder het moederbord te moeten vervangen, en deze zijn vaak ook sterker omdat deze groter kunnen zijn. Vermeid in ieder geval Hypermemory of Turbocache (respectievelijk bij Ati en Nvidia), zo noemen ze de techniek van het ram geheugen gebruiken als videogeheugen. Deze zijn vaak trager en ze nemen een deel van je ram geheugen af (logisch).

Gelieve de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop te gebruiken als je nog iets wilt toevoegen aan je reactie. 2 berichten na elkaar plaatsen is verboden op GoT binnen de 24u (en dus 3 achter elkaar is al helemaal niet de bedoeling :) ).

[ Voor 13% gewijzigd door Malantur op 07-02-2009 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:14:
[...]

Onboard zit ingebakken in het moederbord, het zijn deze die een stuk van je geheugen gebruiken.
Een videokaart is een aparte kaart, vaak met dedicated geheugen, maar hoeft niet. Deze kan eventueel vervangen worden zonder het moederbord te moeten vervangen, en deze zijn vaak ook sterker omdat deze groter kunnen zijn. Vermeid in ieder geval Hypermemory of Turbocache (respectievelijk bij Ati en Nvidia), zo noemen ze de techniek van het ram geheugen gebruiken als videogeheugen. Deze zijn vaak trager en ze nemen een deel van je ram geheugen af (logisch).
Okay, dus een videokaart gebruikt alleen zijn "eigen" geheugen en deze is later te vervangen.

Dus dan lijkt het me slim om te gaan voor een laptop met videokaart. Want als je videokaart niet meer voldoet aan de eisen is deze te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=31469550,noline]Gelieve de [afbeelding]-knop te gebruiken als je nog iets wilt toevoegen aan je reactie. 2 berichten na elkaar plaatsen is verboden op GoT binnen de 24u (en dus 3 achter elkaar is al helemaal niet de bedoeling :) ).
Heb ik dan een dubbele reactie geplaatst. Ik heb gekeken maar ik zie hem niet. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net een tip voor laptop:

Sony VGN-FW21E

Alleen hier zit weer een ander type videokaart op: ATI Mobility Radeon HD 3470
Is dit een goede videokaart.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Je zegt dat je het type "age of empires" speelt, een goeie videokaart heb je dan ook niet echt nodig.

Facts don't care about your feelings

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:44:
Ik kreeg net een tip voor laptop:

Sony VGN-FW21E

Alleen hier zit weer een ander type videokaart op: ATI Mobility Radeon HD 3470
Is dit een goede videokaart.
Kijk eens op deze site. De meest gangbare videokaarten voor laptops staan hier gerangschikt.

Link: http://www.notebookcheck....rce-9800M-GT.11424.0.html

Gewoon een kwestie van vergelijken.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik zelf heb deze: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-059514

Goede videokaart en niet duur.

Facts don't care about your feelings

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:17:
[...]

Okay, dus een videokaart gebruikt alleen zijn "eigen" geheugen en deze is later te vervangen.

Dus dan lijkt het me slim om te gaan voor een laptop met videokaart. Want als je videokaart niet meer voldoet aan de eisen is deze te vervangen.
wel eigen geheugen maar niet altijd vervangbaar, als dit 't wel is doe je dit toch niet waarschijnlijk gezien 't idioot duur is.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Basis Notebook - december 2008 of [NBBG] Allround Notebook - december 2008. Kijk even welke van deze 2 het beste bij je eisen past. Je budget valt namelijk in de laatste, terwijl je eisen in de eerste vallen. CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks en componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.