Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] back upped bestand heeft ineens EFS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het volgende heeft zich voor gedaan.

Ik had een laptop met alles op de D partitie ook de emails etc, maar ik moest de partities veranderen, dus had ik even alles naar een externe disk gekopieerd... Niks aan de hand zou je zeggen.
Dus partities gewijzigd, nieuw OS/Apps erop etc, en wil ik de bestanden terug kopieren blijkt dat 1 map blijft falen, en dat is die van mijn outlook express mail bestanden.
Dus heb ik geprobeerd alles te importeren in outlook, zonder resultaat, de bestanden zijn niet meer te verplaatsen.
Eerst heb ik gekeken met read only rechten en uitgevinkt, maar kwam elke keer weer terug. En toen zag ik dat bij de security een account unknown stond. En bij de atributen AE aanstaan.
Ik geloof dat de bestanden op de 1 of andere manier nu EFS van windows file encryption hebben gekregen.

Maar hoe kom ik hier nu weer vanaf?
Of zie ik iets over het hoofd en is het geen EFS?
de bestanden in de outlook map hebben groene letters.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klink als EFS, ruikt als EFS, voelt als EFS, dan is het ook wel EFS ;)

Heeft deze laptop in een domain gezeten? Anders heb je toch echt als usert zelf wat gedaan - de Unknown account is óf een verwijderde user of die van een andere SAM/AD die nu niet meer resolved kan worden.
Als je de SID kunt achterhalen, kijk dan even of de RID overeenkomt met een bestaande usert.

Al zal dat na een reinstall niet meer het geval zijn en ben je waarschijnlijk screwed..
offtopic:
Of je merkt dat EFS Werkt Zoals Bedoeld :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Deze laptop had alleen een admin account met een wachtwoord, die combinatie weet ik nog wel, zou ik daar wat mee kunnen dan?
Gewoon even een andere installatie maken op een test pc en dan zelfde user / wachtwoord aanmaken?
En dan is ie weer toegankelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 13:53 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:53:
Gewoon even een andere installatie maken op een test pc en dan zelfde user / wachtwoord aanmaken?
En dan is ie weer toegankelijk?
Nope.

Als het zo eenvoudig zou zijn zou EFS nogal weinig nut hebben.
[search=efs recoveren]
[search=EFS restore key]
[google=EFS certificate recovery]
[google=encrypting file system howto]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Blijft een vreemde kwestie dit....
Het is me een raadsel hoe die EFS erop komt..., is het niet toevallig een flag die bij het kopieren per ongeluk omgeflipt is en ik die kan uitzetten?