Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen alfabetische volgorde in Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk thuis met Vista Basic en Vista Home Premium. Ik heb bij beide het startmenu in de klassieke weergave gezet. Bij Windows XP kon ik altijd alles zo slepen zoals ik wou. Ik heb altijd een bepaalde structuur in mijn mappen. De mappen met een korte bestandsnaam staan bovenaan en de mappen met een lange bestandsnaam onderaan.

Nu zet Vista alles in alfabetische volgorde terug. Dat wil ik helemaal niet! Hoe kan ik dat instellen dat ik zelf de volgorde van mijn startmenu kan bepalen? Ik heb al al rot gezocht op internet maar kon niet tot een goede oplossing komen.

Ik las wel oplossingen met "Dan moet je voor elke map een nummer zetten" etc. maar dat is onzin natuurlijk. Ik weet zeker dat in Vista ergens zo'n optie diep zit weggestopt maar ik weet alleen niet waar. Desnoods even in het register sleutelen.

Als iemand mij kan helpen om de alfabetische volgorde van het startmenu uit te schakelen dan graag.

Alvast bedankt voor alle replies!

Groet,
Jeroen

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Gebruik je het Vista-startmenu of het Klassieke startmenu? Bij het klassieke startmenu heb ik hier namelijk geen last van (of, in mijn geval wél, want ik heb het graag alfabetisch :P ).

@ Wiet: :o Helemaal overheen gelezen... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Mad Marty op 07-02-2009 11:42 ]

Rail Away!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mad Marty:
Ik werk thuis met Vista Basic en Vista Home Premium. Ik heb bij beide het startmenu in de klassieke weergave gezet.
Je zou eens automatisch schikken uit kunnen zetten en kunnen zoeken in de Start Menu eigenschappen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken bij de eigenschappen van het start menu maar daar kon ik niets vinden. Waar vind ik 'Automatisch schikken'?

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:35

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:16:
Ik heb al gekeken bij de eigenschappen van het start menu maar daar kon ik niets vinden. Waar vind ik 'Automatisch schikken'?
Ik kan deze optie ook niet vinden... Ben bang dat dit gewoon niet kan...

Wie weet dat in het in Windows 7 wel kan...

Succes met zoeken en laat het vooral weten wanneer je het toch hebt gevonden!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Red Boll schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:35:
[...]

Ben bang dat dit gewoon niet kan...
Het kan dus wel gewoon, want ik kan gewoon alles neerzetten zoals ik wil.

@ TS: Heb je bij de 'Advanced Start menu options' 'Enable context menus and dragging and dropping' aan staan? (danwel de NL equivalent)

Rail Away!

Pagina: 1