GameServer beheren met PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 13:35
Hallo,

Ik zou graag een simpel script schrijven met PHP en MySQL. Het script zou een Counter Strike Source server moeten kunnen starten, restarten en stoppen. Ik weet wel het commando in SSH om de server op te starten, stoppen & restarten weet ik gewoonweg niet. Dit zou ik dan echt moeten weten... De servers moeten niet vaak worden herstart maar indien ik iets nieuw installeer is dit wel eens nodig, vervelend dus om heel de dedicated server plat te gooien...

Hoe kan ik dit dus het best aanpakken? Evt. een voorbeeldje? Of indien het ergens gratis te vinden is, zou dat ook fijn zijn.

(Voor alle duidelijkheid, ik wil een simpel script dat op de server zelf kan draaien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Op welk OS draait je server? In zowel Linux als in WIndows kun je processen stoppen met de command line. Door ze vervolgens weer te starten is de server dus gerestart. Google maar eens naar die commando's. Linux | Windows

Om commando's uit te voeren op het OS, zie http://nl3.php.net/manual/en/function.exec.php ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Bitage op 07-02-2009 10:04 . Reden: Linkjes naar artikelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 13:35
Draait op linux. Nu ik weet als je in console van gameserver zelf exit in geef stopt die ook. Zou ik dat op 1 of andere manier niet kunnen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je hebt duidelijk niet gezocht. Ik heb eenzelfde soort vraag drie jaar geleden hier ook al eens gesteld, en ome Google heeft HEEL ERG VEEL paginas die je vertellen hoe je gameservers via de commandline moet beheren. Dit kan je makkelijk zelf vinden, mits je er de moeite voor wil doen.

Via Usermin zijn er zelfs complete plugins voor die je enkel nog hoeft te installeren, kant en klare beheerpanels in PHP en weet ik wat nog meer. Doe eerst eens wat moeite en kom dan terug met vragen als je tegen problemen aanloopt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoe kan ik dit dus het best aanpakken? Evt. een voorbeeldje? Of indien het ergens gratis te vinden is, zou dat ook fijn zijn.
Sorry, maar dit is gewoon een scriptrequest. Hier in PRG draait het om het zelf ontwikkelen van software. Het is hier gebruikelijk om zelf eerst opzoek te gaan naar oplossing voordat je een topic opent. Het lijkt er nu op alsof je dat niet hebt gedaan en direct van ons een oplossing wilt hebben zonder jezelf er in te verdiepen en dat is nu net niet de bedoeling hier.

Dus ga er eerst zelf eens echt mee aan de slag. Er is echt wel het 1 en ander te vinden en er zijn zelfs kant en klare stukken software/sites om een gameserver mee te kunnen beheren :) Mocht je er dan alsnog niet uitkomen dan kan je altijd een nieuw topic openen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.