K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding
D3D werkt meestal het beste, als je problemen hebt gewoon op OpenGL draaien. ik d8 trouwens dat er niet veel verschil zat in framerate...
de code voor Direct3d is effe wat minder eenvoudig als dat van OpenGL
En weet 1 van jullie wat de beste setting qua Mhz voor de monitor? heb een Fujitsu 17"
e176. Zag in een productsheet op het web dit staan: resolutie: 1024x768 60khz op 75hz of 68.7 khz op 85Hz (laatste setting bevelen ze aan..) geeft dit aan dat ik de adapter setting het best op 85hz kan zetten qua vernieuwings frequentie??
e176. Zag in een productsheet op het web dit staan: resolutie: 1024x768 60khz op 75hz of 68.7 khz op 85Hz (laatste setting bevelen ze aan..) geeft dit aan dat ik de adapter setting het best op 85hz kan zetten qua vernieuwings frequentie??
K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding
ik denk dat OpenGL het beste is. ziet er meestal wet beter uit en heeft een betere feature set
/* ik wou dat farenheit was doorgegaan dan hadden we wat leuks kunnen zien. maar alas, Microsofe en Silicon graphics wouden naa een tijdje niet meer
/* ik wou dat farenheit was doorgegaan dan hadden we wat leuks kunnen zien. maar alas, Microsofe en Silicon graphics wouden naa een tijdje niet meer
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Direct3D is alleen voor Microsoft OSen, OpenGL is er ook voor *BSD, IRIX, Linux etc. etc.
Dat is voor mij het grootste verschil tussen D3D en OpenGL.
Dat is voor mij het grootste verschil tussen D3D en OpenGL.
Half Life kan je in de meeste gevallen het best in OpenGL draaien, sneller en mooier(mipmapping)zijn mijn ervaringen.
Niet op voorraad.
YupOp zondag 25 februari 2001 23:25 schreef Mad-X het volgende:
En weet 1 van jullie wat de beste setting qua Mhz voor de monitor? heb een Fujitsu 17"
hier geld gewoon hoe hoger hoe beter.
Direct 3d geeft bij mij meeste fps alleen schommelt het tussen 99-20(bij bv een smoke granade), in Opengl is de fps veel constanter op +/- 70 dus het speelt VEEL soepeler. En toen ik nog een MX had MAXde de kaart altijd op 99 in CS 1024x768 in openGL.
Het verschil in snelheid tussen de API's ligt vooral aan de implementatie van de hardware vendor.
Volgens mij is bij de GeForce-serie Direct3D relatief ietsje sneller en bij de Radeon-serie OpenGL relatief sneller.
Volgens mij is bij de GeForce-serie Direct3D relatief ietsje sneller en bij de Radeon-serie OpenGL relatief sneller.
Great minds think in parallel gutters.
Verwijderd
D3D is niet goed... je ziet het aan de meeste spellen die bijda opties ondersteunen (Earth 2150). Meestal is OpenGl ook zuiverder beeld dan D3D.
Ook een goed voorbeeld is halflife ik haal in openGl een framerate van 100 fps... en met D3D maar 50 maximum!
dat is de helft!
Ook een goed voorbeeld is halflife ik haal in openGl een framerate van 100 fps... en met D3D maar 50 maximum!
dat is de helft!
mijn ervaring is juist dat opengl merkbaar langzamer is. Alleen is de beeldkwaliteit van opengl beduidend beter
Nog wat tips:
Zet zowel bij Direct3d als Open GL de PCI Texture Memory Size op 0,aangezien deze videokaarten alleen voor AGP zijn.
Verder kun je VSINC uitzetten om een beetje snelheid te winnen.
De framerate word nu niet gelimiteerd door de refreshrate.
Voor Open GL:
Zet de buffer region extension uit,en die daaronder ook (dual planes extension).
Deze opties hebben alleen nut als je met 3D modeling programma's werkt.
Vink fast linear-mipmap filtering aan voor een performance boost ten koste van een beetje beeldkwaliteit.
Vink anisotropic filtering aan voor meer beeldkwaliteit in open GL maar dit gaat weer ten koste van de performance.
Ook hier weer Vertical SYNC---> always off
Zet zowel bij Direct3d als Open GL de PCI Texture Memory Size op 0,aangezien deze videokaarten alleen voor AGP zijn.
Verder kun je VSINC uitzetten om een beetje snelheid te winnen.
De framerate word nu niet gelimiteerd door de refreshrate.
Voor Open GL:
Zet de buffer region extension uit,en die daaronder ook (dual planes extension).
Deze opties hebben alleen nut als je met 3D modeling programma's werkt.
Vink fast linear-mipmap filtering aan voor een performance boost ten koste van een beetje beeldkwaliteit.
Vink anisotropic filtering aan voor meer beeldkwaliteit in open GL maar dit gaat weer ten koste van de performance.
Ook hier weer Vertical SYNC---> always off
hoe stel je dat in?
kan je dat in een spel zelf doen of moet het via je computer zelf gaan?
kan je dat in een spel zelf doen of moet het via je computer zelf gaan?
King for a day,... fool for a lifetime.
Pagina: 1