Toon posts:

Orthos Error na 2:43 uur.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem gekoeld op aircooling:

Met een p5b moederbord loopt mijn Intel Core 2 Duo E4400 op 3.2 GHZ. Vcore heb ik geprobeerd te verhogen naar 1.37, de temperaturen zijn dan wel omhoog in verschil met de vcore op 1.325, maar ik zie het niet terug in CPUZ, of Realtemp.
Multiplier van 10 gebruikt.

CPU Temperaturen zijn idle: 23-25, stressed tijdens de run met orthos max: 51.

Memory:
Apacer US 1GB DDR2-533 PC2-4300 (266)
ik heb mijn memory 1:1 lopen, laagste frequency gekozen, (266 maar door OC-en loopt hij nu op 326)
Timings van memory zijn stock: 5-6-6-18 .. de huidige settings zijn: 5-5-5-12, op manual dus.
Ik heb niet aan de Vdimm gezeten, omdat ik nog niet wist wat de stock voltage is, nu ben ik erachter dat dit 1.8V is, maar Vdimm staat nog op Auto.

FSB:
Staat nu op 327.

Waar komt de instabiliteit door?
Kan een Vdrop instabiliteit geven?
Moet ik mijn memory voltages omhoog gooien?
Moet de NB van auto af ? Zo ja, welke voltage moet hij dan, en wat betekent het als de opties, op de laagste na, rood worden na selectie van een voltage hoger dan de laagste?

Mijn PSU is een Antec Neopower 550, die gister is binnengekomen. En mijn cooling is Scythe Ninja 2, in een Antec three Hundred kast (4X 120MM, 1x 140MM).

Sorry dat ik jullie ermee lastig val, maar gezien overclocken een nieuwe hobby van me is geworden, wil ik het even van jullie weten op basis van mijn eigen specs. De voorbeelden die ik vond via google, waar orthos een error gaf, verschilden teveel met mijn systeem, dus vandaar dat ik het hier probeer.

bedankt!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 18:56
Ik denk zelf dat je de timings van je geheugen veel te strak hebt staan. Ik zou deze eens wat losser zetten.. Iig eens op de stock waarden en misschien zelfs nog wat losser.

Verwijderd

Topicstarter
Pittie schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 08:33:
Ik denk zelf dat je de timings van je geheugen veel te strak hebt staan. Ik zou deze eens wat losser zetten.. Iig eens op de stock waarden en misschien zelfs nog wat losser.
Ik heb aangeraden wat je zei, ze losser gezet. 6-6-6-18, en mn computer weigerde op te starten.
Ik heb inmiddels ook het voltage van vdimm op stock gezet, manual. En mijn timings heb ik dus weer naar de instellingen gezet van mijn eerste post (5-5-5-12). Ik kan ze ook niet losser zetten dan 6-6-6-18, dat is het uiterste.

Hier een screenshot:
[img=http://img23.imageshack.us/img23/458/imag0026hz6.th.jpg]

De settings waar ik dan ook aan kom zijn de eerste 4 nummers:
CAS Latency
RAS to Cas Delay
Ras (tRP)
en natuurlijk de cycle time.

Hoe dan ook, een interessante wending, want waarom start mijn systeem op, als ik juist mijn geheugen strakker zet? En weigert het, als ik het geheugen losser zet? Het is toch niet een geheugen bottleneck voor mijn CPU clock..

Als dat zo is, zal het hiermee beter gaan?
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 09:24 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

5-6-6-18 boot ie wel op.
En je kan natuurlijk altijd 1.85 / 1.9V gebruiken.Hoger zou ik niet gaan

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maarten-NForce schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:28:
5-6-6-18 boot ie wel op.
En je kan natuurlijk altijd 1.85 / 1.9V gebruiken.Hoger zou ik niet gaan
Inderdaad. :D, heb nog geen orthos gedraait, duurt een paar uur. Komt vannacht nog wel even, laat het nog wel even weten wat het resultaat is!

Bedankt in elk geval :)