geheugen probleem installeren xp 4gb scherm zwart?

Pagina: 1
Acties:

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 21:27
Ik wilde kingston 2x2gb 677mhz, mini sodim installeren op me laptop acer travelmate 6410
maar dit werkt niet,

}:O hij accepteert alleen 1 nieuwe kingston kaartje van 2 gb en het kaartje wat er al inzat van 500 mb van acer zelf en denk 533 mhz. Is niet genoeg. :(

er zit namelijk maar 2 sloten geheugen sloten in

Vreemde is als er 2x2gb kingston 4gb inzit dat je gewoon de bios in kan, en je ziet ook 4gb, maar vervolgens wil je opstarten, en dan start bij mij windows xp pro op, en dan zie je het opstart scherm voor 10 seconde, ook in veilige modus en daarna is het scherm zwart en kun je er niks mee.

Ik wil graag de volle 3,5 gb voor xp, en mooi zou zijn de rest voor video te reserveren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik voel me radeloos

[ Voor 4% gewijzigd door Gamma_ed op 07-02-2009 05:44 . Reden: spelling ]

Verwijderd

Kijk eens of je volgens je specs wel 4GB kan gebruiken op je lappert.

Er zijn er redelijk veel die maar 2GB max ondersteunen.

Het kan ook zijn dat je laptop het 667 mem gewoon niet goed kan terug klokken, het kan... ik heb het wel eens meegemaakt.

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer je laptop eerst eens te installeren / Op te starten met 1 reepje van 2gb. Werkt het met 1 wel ,test dan / installeer dan de ander.

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
mystie schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 09:34:
Probeer je laptop eerst eens te installeren / Op te starten met 1 reepje van 2gb. Werkt het met 1 wel ,test dan / installeer dan de ander.
Geheugen testen door Windows er per module op te zetten is niet echt betrouwbaar en duurt lang. Test het geheugen met memtest86+ v2.11. Elke module moet 1 a 2 passes zonder errors doorstaan.

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:17

Zenyatta

Tsjakka!

Als ik zo je TS lees, begrijp ik dat je 4GB ram in je laptop wilt gebruiken, en daarbij Windows XP wilt gebruiken.
Ook de quote hieronder lijkt dat te bevestigen:
Vreemde is als er 2x2gb kingston 4gb inzit dat je gewoon de bios in kan, en je ziet ook 4gb, maar vervolgens wil je opstarten, en dan start bij mij windows xp pro op, en dan zie je het opstart scherm voor 10 seconde, ook in veilige modus en daarna is het scherm zwart en kun je er niks mee.
Wat ik hieruit begrijp is het volgende:
- Je hebt 4GB ram in je laptop.
- Je kan wel in de bios komen.
- Die zegt dat je inderdaad 4GB ram in de laptop hebt zitten.
- Bij het opstarten naar XP pro wordt je scherm zwart.

Wat je misschien kan proberen is een biosupdate, Windows update (naar nieuwste SP) of een verse Windows install.

Maar verder daarnaast: is het niet zo dat Windows XP niet met 4GB werkgeheugen overweg kan? Het zou me niets verbazen als dat het probleem blijkt. Je zou dan kunnen proberen met 3GB.

Succes ermee.

The answer is 42.