Momenteel ben ik bezig om op mijn Tyan Tiger K8WE extra geheugen bij te plaatsen. Ik had twee bankjes dual ECC 512Mb en wilde hier twee 1Gb dual ECC bankjes bij plaatsen. Dat blijkt alleen niet zo goed te werken als van tevoren gedacht.
Allereerst wat meer informatie over de hardware, originele setup:
Tyan Tiger K8WE S2877
2x AMD Opteron 265 (dual core)
2x Antec coolers (weet even het type niet)
2x 512Mb Kingston KVR400D8R3A/512 (PC3200 400MHz ECC Dual Rank)
Antec TP 2.0 550 watt voeding
Een CD-rom speler en 3 hardeschijven.
BIOS versie 1.04
Er gaat bij:
2x 512Mb Kingston KVR400D8R3A/1G (PC3200 400MHz ECC Dual Rank)
De machine werkt goed met beide 512Mb of beide 1Gb bankjes erop (POST en booten, BIOS ziet de juiste hoeveelheid), ongeacht welke geheugen slots ik gebruik. Maar als ik alle geheugen bankjes op het bord doe, geen POST, geen error beeps, na een paar seconden slaat alles weer uit.
Wat heb ik geprobeert:
- Geheugen modules door alle slots afgewisseld, enige conclusie is dat alle slots en alle bankjes werken, maar niet samen.
- BIOS gereset (geen verbetering)
- Internet afgezocht (helaas niks gevonden)
- Search van dit forum (niks relevants)
- Manual doorgespit (daar staat wel het e.e.a. over geheugen, maar dit biedt geen oplossing) Link: http://www.tyan.com/manuals/m_s2877_101.pdf
Wat nog te doen:
- Er is een BIOS update (1.08, maar er zijn geen verbeteringen aangebracht qua geheugen)
Nu vraag ik me af, kan het eigenlijk wel, 2 verschillende typen bankjes op dit moederbord? Ik heb gezien dat de Thunder dit wel aan kan, maar misschien kan de Tiger hier niet mee overweg. Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Allereerst wat meer informatie over de hardware, originele setup:
Tyan Tiger K8WE S2877
2x AMD Opteron 265 (dual core)
2x Antec coolers (weet even het type niet)
2x 512Mb Kingston KVR400D8R3A/512 (PC3200 400MHz ECC Dual Rank)
Antec TP 2.0 550 watt voeding
Een CD-rom speler en 3 hardeschijven.
BIOS versie 1.04
Er gaat bij:
2x 512Mb Kingston KVR400D8R3A/1G (PC3200 400MHz ECC Dual Rank)
De machine werkt goed met beide 512Mb of beide 1Gb bankjes erop (POST en booten, BIOS ziet de juiste hoeveelheid), ongeacht welke geheugen slots ik gebruik. Maar als ik alle geheugen bankjes op het bord doe, geen POST, geen error beeps, na een paar seconden slaat alles weer uit.
Wat heb ik geprobeert:
- Geheugen modules door alle slots afgewisseld, enige conclusie is dat alle slots en alle bankjes werken, maar niet samen.
- BIOS gereset (geen verbetering)
- Internet afgezocht (helaas niks gevonden)
- Search van dit forum (niks relevants)
- Manual doorgespit (daar staat wel het e.e.a. over geheugen, maar dit biedt geen oplossing) Link: http://www.tyan.com/manuals/m_s2877_101.pdf
Wat nog te doen:
- Er is een BIOS update (1.08, maar er zijn geen verbeteringen aangebracht qua geheugen)
Nu vraag ik me af, kan het eigenlijk wel, 2 verschillende typen bankjes op dit moederbord? Ik heb gezien dat de Thunder dit wel aan kan, maar misschien kan de Tiger hier niet mee overweg. Heeft iemand ervaring met deze situatie?