Ultimate harddisk test?

Pagina: 1
Acties:

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Beste tweakers,

Ik heb op dit moment een redelijk ongemakkelijke situatie. Mijn vader is verteld dat door een kapotte harddisk van een pc op zijn werk de computer raar doet, mij lijkt dit een behoorlijk vreemde conclusie gezien de volgende problemen:
  • De pc start steeds opnieuw op
  • Bepaalde gegevens die opgeslagen moeten worden op het plaatselijke netwerk èn op de hardeschijf worden niet opgeslagen.
Misschien niet onbelangrijk om te vermelden, heb betreft een Western Digital Caviar Blue schijfje van 40GB. Het lijkt mij gezien de problemen een softwarematige fout, deze beredenering is toch te volgen?

Uiteindelijk heeft mijn vader op aanraden van zijn ICT-mannetje maar een nieuwe computer gekocht (wat ik ook al totaal niet begrijp, een hardeschijf is tegenwoordig toch ook maar een paar tientjes?)

Even terug naar de kern, de (kapotte? :? ) pc staat nu naast mij, heb even een virus scan gedaan en even vlug wat door windows gebladerd. Totaal geen problemen, het enige wat mij opviel was dat bij de afsluit optie automatisch "Opnieuw opstarten" stond, ik hoob niet dat de digibeetjes op het werk dit over het hoofd hebben gezien en dat bij deze al probleem 1 is opgelost.

Ik wil nu graag aantonen dat de hardeschijf goed werkt, de pc loopt nu prima naast mij. maar zijn er tests om aan te tonen dat een hardeschijf gewoon goed werkt? Voordat ik mijn pa de desbetreffende ICT man laat confronteren met zijn foute diagnose is het wel zo fijn om zeker te weten dat er dus echt niks mis is met deze schijf.

Dus:
Wat voor tests kan ik deze hardeschijf allemaal laten doorlopen om met volle zekerheid te kunnen aantaonen dat de harddisk geen oorzaak kan zijn voor problemen?

Zelf heb ik HDD Life pro een test laten maken, resultaat was een schijf die helemaal in orde was:
Afbeeldingslocatie: http://xs136.xs.to/xs136/09065/hardeschijfpic381.png

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

WD DataLifeGuard downloaden en op een floppy of CD zetten/branden.

Als je de Extended Test doet, moet de schijf er goed vanaf komen. Maak hier een foto van, print 'm uit en geef 'm aan het ICT mannetje.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

En daarna ook gelijk ff Memtest draaien. ;)