Aan de hand van deze howto: http://blog.fredrikbostro...usic-from-linux-to-itunes
wil ik mijn muziekbibliotheek delen, opdat mijn mac en pc die itunes draaien deze kunnen gebruiken.
Downloaden en uitpakken van de tarball was geen probleem (via de apple website kun je de source van bonjour downloaden, dit heette eerst rendezvous), echter bij het installeren (als root uiteraard) liep ik tegen problemen aan. "make" was geen geldig commando, aangezien ik altijd aptitude gebruik om zaken te installeren, stond deze er kennelijk niet op, dit was zo verholpen.
Vervolgens bij het invoeren van "make os=linux" krijg ik de volgende error:
wil ik mijn muziekbibliotheek delen, opdat mijn mac en pc die itunes draaien deze kunnen gebruiken.
Downloaden en uitpakken van de tarball was geen probleem (via de apple website kun je de source van bonjour downloaden, dit heette eerst rendezvous), echter bij het installeren (als root uiteraard) liep ik tegen problemen aan. "make" was geen geldig commando, aangezien ik altijd aptitude gebruik om zaken te installeren, stond deze er kennelijk niet op, dit was zo verholpen.
Vervolgens bij het invoeren van "make os=linux" krijg ik de volgende error:
Nu heb ik niet zo gek veel verstand van het hele compileer/make gebeuren en zoeken op Google met die error leverde niets op. Ik heb het idee dat het nooit iets heel moeilijks zou kunnen zijn, maar als iemand een oplossing weet, hoor ik het graag.make: cc: Command not found
make: *** [objects/prod/PosixDaemon.c.o] Error 127
Aurë Entuluva!