Ik heb dus sinds kort de 32LG5700 van LG, aangesloten via HDMI op mijn PC. Echter 1 probleem: rode tekst of tekst in een fel rood vak wordt zeer wazig weergegeven. Dit is geen of nauwelijks een probleem bij andere kleuren. Hij is via HDMI aangesloten op de native resolutie (1920x1080), mode is Just Scan wat zorgt voor 1:1 pixelmapping. De kleurinstellingen geven geen veranderingen weer tenzij ik het contrast bv. op 20 van de 100 zet, terwijl 80 nog vrij natuurlijk overkomt. De extra "verbeterende" technologiën staan ook allemaal uit, geen van deze geeft een oplossing bij aan/uit. Gepruts met de instellingen op de PC levert ook geen soelaas, de instellingen staan op gewoon default. Kleurenprofiel staat op dat van Vista standaard, voor het scherm is echter geen profiel te vinden online.
Enkele foto's ter verduidelijking, echter is het niet helemaal zo erg op de foto's zelf.

Je ziet hier goed hoe "wazig" de tekst in het rood weergeeft. Het ligt niet aan de camera, het is zo dus helaas

Let vooral op de onconsistente roodweergave, als je een beetje verder achteruit zit zie je hoe ik het zie: de letters gaan in elkaar over.
Heeft iemand een idee wat dit is of hoe ik het kan oplossen ?
Enkele foto's ter verduidelijking, echter is het niet helemaal zo erg op de foto's zelf.

Je ziet hier goed hoe "wazig" de tekst in het rood weergeeft. Het ligt niet aan de camera, het is zo dus helaas

Let vooral op de onconsistente roodweergave, als je een beetje verder achteruit zit zie je hoe ik het zie: de letters gaan in elkaar over.
Heeft iemand een idee wat dit is of hoe ik het kan oplossen ?
[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 06-02-2009 23:54 ]