Nieuw systeem; wel voeding maar niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zojuist een nieuw moederbord in mijn pc geplaatst, maar krijg hem niet aan de praat.

Ledje van de voeding brandt, ledje op het moederbord ook, dus er is power.

Als ik de pc echter opstart spint de cooler van de processor heel even en komt dan weer tot stilstand. Verder gebeurt er helemaal niets.

Het mobo is een Asus P5Q Pro. Processor Intel Q6600, voeding coolermaster real power M520.

Heb geprobeerd geheugen er uit te halen en opnieuw te plaatsen. Batterij van Mobo 30 senconden eruit gehad. Kabels opnieuw aangesloten. Kan verder ook niets raars vinden in de handleiding van het mobo mbt jumper settings oid.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

dank!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 08:37
domme vraag: heb je de 4 of 8 pins cpu voeding wel aangesloten?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:27
Doet die voeding het uberhaupt wel goed? Even testen, dat korte opspinnen zegt niks, dat deed ie bij mijn kapotte voeding ook nog.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• rangatang
  • Niet online
Razwer schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:30:
domme vraag: heb je de 4 of 8 pins cpu voeding wel aangesloten?
Uiteraard.

@Mrangry: ben nu bezig met een oude voeding te testen of dat verschil uitmaakt.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 08:37
mjah gek, heb je ook al geprobeert ipv de 8 pins de 4 pins aan te sluiten of andersom? Als je voeding niet stuk is en die aansluiting goed zit dan moet er wel iets heel vreemds aan de hand zijn. naar mijn kennis zijn dat de enige 2 redenen waarom hij niet aan zou gaan. er kan wel meer fout zijn, maar aan gaat hij iig dan wel.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• rangatang
  • Niet online
Opgelost..... Heb het bord er weer helemaal uitgehaald en opnieuw gemonteerd. er ontbrak een afstandshouder/ busje, dus het lijkt erop dat het bord sluiting maakte met de kast. (ja beetje dom ja :))

Evengoed bedankt voor jullie snelle reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door rangatang op 07-02-2009 00:00 ]

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:06
Mooi dat het opgelost is, nu maar hopen dat er geen schade onstaan is.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Pagina: 1