Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gestolen laptop, hoe te achterhalen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Dit is even een gooi in het diepe..

ik kom net thuis en er is ingebroken.. er is heel veel weg, siraden, tv, stereo, sieraden en laptop..

ik weet dan alles met hacken not done is op tweakers, maar mijn gestolen laptop is mijn enige hoop.
Op mijn laptop staat outlook ingesteld op mijn email account... en mijn latpot heeft een wabcam in het scherm..

is er misschien enige mogelijkheid om een mail te sturen naar mijn laptpo, om deze te "hacken" om zo mijn webcam te caputeren?? of is er een andere mogelijkheid wie nu achter mijn laptop zit??

alvast heel erg bedankt voor iedere tip!!

jan willem

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet mogelijk. Misschien dat je op je volgende laptop een backdoor kan installeren, maar dan is het nog maar de vraag of het gaat werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:10

Yor

Yor1313#2571

Marktplaats in de gaten houden....

Je laptop is allang verkocht, met een beetje pech opnieuw voorzien van OS...

En even reaal, apeldoorn of interpolis bellen...

http://yor.minitroopers.com

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Webcam starten/aansturen lijkt me lastig via de mail...

Je zou misschien wel het IP-adres van de dief kunnen achterhalen door een mailtje met verzoek om ontvangstbevestiging te sturen. Als jij/de dief dat niet hebt uitgezet, krijg je mailtje retour en kun je uit de headers die info vissen.

Of een link (of afbeelding) in dat mailtje plaatsen naar een aparte/verder niet bekende pagina van een site die jij beheert, en dan zo het IP-adres uit de statistieken halen (werkt maar even, na dag of wat zijn er vaak al allemaal zoekrobots e.d. langsgeweest).

Maar of de poltitie daar iets mee kan/mag/wil doen, is dan de volgende vraag...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik ben bang dat je hier niet veel aan kan doen.. De laptop zal waarschijnlijk al wel geformateerd zijn, en als dat niet het geval is zal je je laptop moeten voorzien van software om er toegang tot te krijgen; een of andere trojan naar binnen smokkelen dus, in je eigen outlook. Daar zou je naar kunnen kijken.

Voor de 'volgende' keer misschien een idee, al weet ik niet of dit makkelijk te realiseren is in Windows; onder Linux kan je bv een reverse ssh tunnel maken, zodat je makkelijk bij je laptop kan, zelfs als deze achter een router zit.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is niet de manier om je gestolen laptop te achterhalen.

Ik vind het lullig voor je, maar het enige wat je kan helpen is als de heler in kwestie je laptop compleet met je eigen install doorverkoopt en je de mazzel hebt dat je bijvoorbeeld Messenger auto-start en automatisch laat inloggen en dat je ook nog de wind meehebt met een koper die je op die manier kan achterhalen.

Elke andere suggestie die hier de revue passeert gaat helaas in tegen de 'gij zult niet hacken' regel.

TS mag aangeven of hij het topic verplaatst wil hebben naar B&V, voorlopig gaat deze even dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.