Turtle Beach Audio Advantage Micro

Pagina: 1
Acties:

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-02 21:51
De digitale uitgang van mijn macbook, laatste zwarte versie, heeft het begeven.(Daar lijkt het in ieder geval op...) Zodra ik een optische kabel inplug wordt het geluid over de laptopspeakers wel gedempt, maar mijn receiver blijft "no data" aangeven. Ook kan ik als de optische kabel ingeplugd zit het volume binnen osx veranderen, iets wat voorheen niet mogelijk was. Aangezien het apparaat nog geen jaar oud is, was mijn eerste reactie opsturen en laten repareren.

Nu gebruik ik mijn macbook dagelijks intensief voor school. Ik kan hem niet missen. Apple adviseerde mij via de telefoon bij een authorised service provider langs te gaan, zoals A Mac, dat gaat sneller dan opsturen naar apple. Daar ben ik langs geweest, maar dat kost me ook minimaal 2 weken, wat voor hun niet zo lang was, maar voor mij wel. Dat wordt het dus voorlopig niet...

(Natuurlijk) heb ik die digitale uitgang voor mijn studie niet nodig, maar als veeleisende gebruiker baal ik er een beetje van dat als ik mn laptop voor films gebruik mijn dure receiver en speakers geen mooie DTS geluidjes weer kunnen geven. Dus ik ben op zoek gegaan naar simpele externe geluidskaart met optische uitgang. Ik heb gelezen dat dat wel nadelig is voor de belasting van de processor, maar ben er nog niet achter in welke mate dat is. Nu heb ik dit beestje gevonden, de Turtle Beach Audio Advantage Micro, zie http://www.turtlebeach.com/products/micro/home.aspx. Alleen tover ik met dit super simpele dingetje volgens de beschrijving geen DTS uit mijn macbook. Hier heb ik een beetje mijn twijfels bij, aangezien de beschrijving volgens mij redelijk gedateerd is en osx zou dit ding gewoon moeten zien als optische uitgang, niet met beperkingen lijkt me...

Zou ik dit apparaatje toch maar eens moeten proberen of weet één van jullie misschien een andere betere oplossing?

• Dropsen
schopje...

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:55
De digitale uitgang van mijn macbook, laatste zwarte versie, heeft het begeven.(Daar lijkt het in ieder geval op...) Zodra ik een optische kabel inplug wordt het geluid over de laptopspeakers wel gedempt, maar mijn receiver blijft "no data" aangeven. Ook kan ik als de optische kabel ingeplugd zit het volume binnen osx veranderen, iets wat voorheen niet mogelijk was. Aangezien het apparaat nog geen jaar oud is, was mijn eerste reactie opsturen en laten repareren.
Uit dit stukje kan ik opmaken dat de optische uitgang (die in de jack plug) het niet meer doet. Is het niet gewoon zo dat OS X signaal probeert te versturen via de analoge kanalen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Zie je bijvoorbeeld ook geen rood puntje meer als je er een optische kabel in steekt? En als je in de Audio/MIDI voorkeuren gaat kijken (staat in de map Hulpprogramma's), wat staat er dan bij de ingebouwde uitgang als je er een optische kabel in steekt?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1PIQc2jBKsHJBiJUFBwjg1au/full.png

Ik heb geen optische kabel, en dit zie je als er niets in de uitgang gestoken zit. Als dat bij jou ook zo is, dan werkt het schakelaartje dat in de uitgang zit mogelijk niet meer, waardoor OS X de optische mode niet activeert. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je optische stekker beschadigd is.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Dropsen
Ik heb een shotje gemaakt op het moment dat de digital kabel is ingeplugd, dan krijg je onderstaand resultaat. Aan de optische kabel kan het niet liggen, in mijn airpoirt express werkt hij prima.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dlgqhy.png

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Het lijkt er dan op dat je Mac niet (meer) ziet dat er een optische kabel ingeplugd is. Hij ziet wel dat er iets in zit, want er staat koptelefoon. Maar bij een digitale uitgang zijn de volume controls uitgeschakeld. Ik weet niet of er iets valt te pielen met een tandenstoker, zoals men weleens doet als de optische uitgang juist blijft steken, maar je zou dan natuurlijk ook nog meer stuk kunnen maken. Je zult dan toch een reparatie moeten laten uitvoeren als je de interne optische uitgang weer wilt kunnen gebruiken.

• Dropsen
Zou dat dingetje van Turtle Beach voldoen?

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Tja... Technisch kan het apparaatje het dus wel, maar als Turtle Beach zelf zegt dat de drivers voor de mac die pass-through niet ondersteunt dan is het natuurlijk wel een grote gok. Heb je niet de mogelijkheid om hem terug te sturen als het niet werkt, of hem in een winkel te testen?

• Dropsen
Klopt wel, maar volgens mij kan ik ook gewoon de standaard os-x drivers gebruiken, en het lijkt me dat osx dat ding dan gewoon als optische uitgang ziet. Beetje raar dat ik er wel een signaal doorheen kan sturen, maar dan geen DTS ofzo... Aankopen op internet kan je binnen 7 dagen terugsturen, dus ik ga de gok gewoon wagen...

Bedankt!
Pagina: 1