Probs met Asus A7v

Pagina: 1
Acties:

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben de gelukkige eigenaar van een asus a7v. Op het mobo zit een tbird 700. Nadat ik ik m had geoverklokked liep ie stabiel op 772Mhz (MP 7,5 en FSB 103). Toen ie na een week ineens crashde. Het was een crash waarbij je helelmaal niks meer kan doen. Dus ik FSB teruggezet. 2 dagen later precies dezelfde crash. Maar nu bleef ie hangen op de bios. Bij het checken van het memory.( de leter M verschijnt en dan niks meer Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif . Dus ik weer gewoon op 700 Mhz draaien.
Nu deed ik een restart effe. En toen bleef ie weer in de bios hangen. Reset was toen snel gevonden. Alleen bleef ie toen weer bij de memory chack hangen in het bios Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif
De comp wilde pas booten toen ik de stekker eruit trok en er weer in deed.

Dit kan niet goed zijn. Helaas hebbik geen flauw idee hoe het komt. Kan iemand mij helpen???? Het geheugen ga ik er ff uit halen en kijken of de winkel wel heeft geleverd wat het zou moeten omdat dat PC133 SDRAM a-merk zou moeten zijn.

Dit is wat er op de chip staat
NEC JAPAN D4564841G5-A75-7-JF 0028KE025

Verwijderd

Als je booten kwam je dan in je BIOS met een melding dat de default waarde waren terug gezet door een internal error? Dat gebeurt idd als je hem OC'ed en dan (te) warm laat worden. Je plank moet goede koeling hebben. Ik had het eerst ook en ik heb hem ook weer terug gezet op 700Mhz. En een paar keer deed hij het maar nu niets meer gezien.

De ANUS A7V wordt nogal onstabiel na en tijdens het OC'en. Dat ligt echt aan het mobo die moet goed gekoelt worden.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Pfff, ik kan me neit herrineren of ie in de biosmenu begon. Volgens mij niet.
Dat doet ie trouwens altijd als ie zijn boot niet heeft afgemaakt en staat eigelijk los van de temp. Als je de stekker eruit trekt als ie nog aan het booten is dan herstelt ie ook alles naar de standaard instellingen namelijk.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Haal je PC compleet uit elkaar, maar alle onderdelen voorzichtig schoon. En zet alles net op een andere manier weer in elkaar.

Dus je pci kaarten in een andere volgorde. Je HD op IDE 1 ipv 2 of andersom. Je geheugenchips omwisselen van plaats en je bios resetten.

Controleer ook ff je voeding, die willen soms ook wel eens zitten te kutten (ik spreek uit ervaring)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dezelfde configuratie. Het probleem dat ie voor de memory check bleef hangen had ik in het begin ook. Volgens mij ligt het aan de temp van het moederbord. Als deze 44 graden of hoger wordt dan had ik dit probleem.

Nu heb ik nergens last meer van, denk dat het ook een beetje met het weer te maken heeft, want toen ik de probs had was het vrij heet buiten.

In ieder geval nu geen enkel probleem, mijn 700 draait nu zonder vastlopers op 800.

Ik zou trouwens ook es proberen om de bussnelheid gewoon weer op 100 te zetten, misschien dat dit ook wat stabieler is.