Problemen met netwerkstation door wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-02 21:40
Allright,

Ik heb een Synology NAS en heb op mijn Vista Laptop een drietal netwerkshares aangemaakt (netwerkstations). Elke keer dat ik inlog op de laptop krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de netwerkstations en dat de verbinding hersteld moet worden. Als ik op één van de netwerkstations klik krijg ik de prompt om in te loggen en dan werken ze daarna meteen alledrie.

Ik heb inmiddels weten te achterhalen dat de oorzaak zit in het feit dat de wireless verbinding nog niet helemaal is geinitialiseerd op het moment dat vista probeert verbinding te maken met de shares. Daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn.

Is het mogelijk om de opstartsequence te wijzigen? Is er een windowsfix voor? Weet iemand een fix?

Heb al gezocht via google maar kom niet veel problemen en dus oplossingen tegen.

Alvast bedank.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Denk dat dit eerder komt doordat je windows gebruikersnaam en wachtwoord anders is dan het wachtwoord op de shares. Dan geeft Windows altijd dit probleem, het probeert bij opnieuw opstarten namelijk altijd verbinding te maken met de gegevens van de Windows gebruiker.

Zelf heb ik dit opgelost door een batch bestand in de startup folder te plaatsen met de volgende inhoud (hierbij wordt wel een stationsletter toegekend aan de shares):

code:
1
net use [stationsletter]: \\server\share [wachtwoord share] /USER:[gebruikersnaam share] /persistent:yes

En dan zou je voor al je shares zo'n regel toe moeten voegen (met telkens een andere stationsletter uiteraard)

• EvtK
okay bedankt voor je input. Ik het uitgeprobeerd en het werkt! Alleen de melding van vista over het moeten controleren van de netwerkshares blijft! Terwijl er geen rood kruis meer doorheen staat..

hoe krijgen we dat weg?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee klopt die melding blijf je houden, dat komt doordat de standaard reconnect van windows (dus met de verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord) eerst mislukt waarna het batch bestand de verbinding wel tot stand brengt.

Oplossing voor dit probleem zou kunnen zijn om op de netwerkschijf een user aan te maken met exact dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord als je in windows hebt. Dan heb je ook geen batch bestand meer nodig om telkens opnieuw verbinding te maken. Dan kun je gewoon een netwerkverbinding maken die Windows ook automatisch herstelt.

Alleen ik weet niet of dat handig is in jou situatie, bij mij in ieder geval niet dus vandaar dat ik het met een batch bestand doe. Gevolg daarvan is inderdaad die melding maar die gaat snel weer weg dus dat vind ik persoonlijk niet zo erg.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als je van de melding af wil moet je windows bij het afsluiten een script laten draaien wat de shares weer disconnect.
Net use [drive] /d

* ipv van drive verwijderd ze dacht ik allemaal.

Script aanroepen bij het afsluiten kun je doen via gpedit.msc en dan even het logoff script opzoeken.
Zit onder "windows settings"

[ Voor 5% gewijzigd door brid op 06-02-2009 21:05 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• EvtK
hey mensen bedankt voor de input het is me inmiddels gelukt de irritante melding weg te krijgen.

Ik had al geprobeerd met het inloggen op de netwerkshare met een zelfde gebruiker als op de NAS maar dat bood geen uitkomst. Toen heb ik lopen tweaken met het script en heb ik het opgelost door er:

/persistant:no

achter te zetten. Hierdoor onthoud windows de share niet en zoekt hij er ook niet naar bij opstarten. De shares worden vervolgens wel opnieuw aangemaakt door het script.

top!
Pagina: 1