Nieuwe pc geeft geen beeld en valt steeds uit en start weer

Pagina: 1
Acties:

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-01 07:11
Hallo,

Ik heb iemand met een computer in elkaar zetten, uit losse onderdelen. Normaal gesproken is dat geen probleem maar nu kijk ik ergens nogal overheen denk ik..

Het betreft een i7 systeem met kingston 1066mhz 6gig ddr3 geheugen, een GTX295 van asus en een coolermaster 850 op een MSI X58 Platinum Mobo.

Ik heb de 6polige (ATX?) aangesloten naast de CPU, de eatxpwr in het moederboard, Triton koeler aangesloten en de GTX295 met de 6polige en 8polige stroomstekker. Verder heb ik met en zonder aangesloten HDD en DVD speler geprobeerd.

Bij het opstarten komt er geen beeld uit de DVI en na een seconde of 10 a 20 valt de pc uit en start weer op. Alles lampjes op het mobo zijn groen die groen moeten zijn en blauw die blauw moeten zijn, daarnaast is de v-card led groen (die op de kaart zelf)..

Ik kom er niet uit, ik heb de geheugenreepjes een voor een geprobeerd om een kapotte uit te sluiten en met de originele cooler geprobeerd en met de triton cooler.

Alvast bedankt,
grt oscar

Mijn PC

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

Staan best wat handige tips in om verder te kijken of je het wel werkend krijgt. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
stale schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:55:
Ik heb de 6polige (ATX?) aangesloten naast de CPU, de eatxpwr in het moederboard, Triton koeler aangesloten en de GTX295 met de 6polige en 8polige stroomstekker. Verder heb ik met en zonder aangesloten HDD en DVD speler geprobeerd.
Ehh 6 polige op je moederbord? Hopelijk een typefout. Dit moet namelijk 4 of 8-polig zijn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-01 07:11
Ik voel me zo dom, hele middag alles verwisseld en opniuwe aangesloten. ging teveel er van uit dat de reepjes geheugen hetzelfde als mij eigen pc kunnen, maar het blijkt dat ze zegmaar alle drie in de zwarte moeten terwijl ze in de blauwe zaten. Op een of andere manier werkt het mobo niet als je die gebruikt alleen.

Toch bedankt voor de tips!

Mijn PC