• Hawleri
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb een maand of 4 geleden een nieuw systeempje gekocht:

q9550
p5q-pro
4gb (2x2gb) kingstom 800mhz
4870x2

En ik ben voor het eerst begonnen met overclocken na veel gelezen te hebben. En ik ben met mijn cpu (C1 stepping) nu op een stabiele 3.83ghz gekomen.
Het geheugen loopt 1-1 met mijn FSB van 450 (x8.5), maw geheugen snelheid is nu 901mhz tov 800mhz stock.
Tot nu toe loopt alles perfect alles ermee gedaan zonder problemen cpu uren lang 100% belast zonder enig probleem.
Alleen wat ik bij een test op internet zag, was het feit dat Kingston (ValueRAM) niet of nauwelijks over te clocken is.

Kan ik het hierbij laten? Moet ik ander, sneller geheugen aanschaffen?

Bvd :)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik snap je motivatie niet helemaal, je wilt sneller geheugen, wat geen meerwaarde zal leveren, kopen voor je systeem, wat "urenlang" al goed werkt?

Mijn G.skill 800mhz loopt ook prima op 1000mhz met wat extra volt erop.

Dus is it just me, or am i missing the point? :/

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:35
Ik ben het eens met Thijszor, als het stabiel overclockt dan is er toch geen probleem?
Lezen op internet is leuk, maar de praktijk kan anders zijn. Misschien hebben zij een andere versie geheugen, of een andere revisie of zelfs maar een andere batch. Overclocks hangen van meerdere factoren af dan alleen het merk.
Draai eens Memtest86+, en dan merk je zelf wel of het stabiel is.
Als je eventueel verder wilt overclocken dan zal je misschien wel eens moeten kijken naar nieuw geheugen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Hawleri
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb zelf praktisch geen probleem ervaren alleen als ik de memtest86+ draai dan zie ik na 10½ uur:
Pass 21
Errors 420
ECC errors 0

Hmm wat voor conclusie kan ik hieruit trekken??

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hawleri schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:44:
Ik heb zelf praktisch geen probleem ervaren alleen als ik de memtest86+ draai dan zie ik na 10½ uur:
Pass 21
Errors 420
ECC errors 0

Hmm wat voor conclusie kan ik hieruit trekken??
Dat je geheugen en/of northbridge niet stabiel is.

Goedkoop bellen via VoIP

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hawleri schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:32:
Alleen wat ik bij een test op internet zag, was het feit dat Kingston (ValueRAM) niet of nauwelijks over te clocken is.
Niet waar. Check de productreviews van Tweakers maar. Mijn ervaring loopt ook helemaal in de maat. 910MHz @ 5-5-5-15 @ 2.1v vanaf stock 667MHz @ 5-5-5-15 @ 1.8v. Beetje verkeerde aanname dus ;)
Pagina: 1