• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:54
Ik heb een Swing 620 aangeschaft op 1 juli 2004 ( 4,5 jaar geleden ) met een prepaid sim. Maandag 26 januari 2009 heb ik nog gebeld met mijn mobiel (na hem lange tijd niet gebruikt te hebben). Dinsdag 27 januari 2009 heb ik mijn mobiel opgeladen en daarna kreeg ik de melding 'Geen abonnement' en 'Geen netwerk'. Nu heb ik een drietal vragen:

1) Wat kan er de oorzaak van zijn dat ik nu geen netwerk meer krijg?

2) Ik wil de mobiel 'unlocken' maar heb daarvoor het telefoonnummer van de mobiel nodig en deze weet ik niet en kan ik zonder netwerk niet uitvragen. Hoe kom ik achter het telefoonnummer van de mobiel zonder netwerk?

3) Wat is de beste en goedkoopste oplossing voor mijn probleem (zijnde niet mobiel kunnen bellen)? (misschien een erg algemene vraag, maar niet geschoten is altijd mis)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
1) op wat voor band (900, 1800) werkt het toestel en met wat voor SIM-kaart probeer je hem te testen?

2) je bedoelt IMEI? Die krijg je door het toestel aan te zetten en *#06# in te tikken

3) ik gok dat het toestel van KPN is. Misschien dat je hen kunt bellen en vragen wat ze voor je kunnen betekenen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• One_Gandalf
pven schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:24:
1) op wat voor band (900, 1800) werkt het toestel en met wat voor SIM-kaart probeer je hem te testen?
De sim die er nu in zit heb ik inderdaad bij KPN gekocht via internet op 23 augustus 2006 (2,5 jaar geleden). Het product had toen de naam 'KPN PrePay Simple Pack,Standaard'. Het toestel ondersteunt 'dual-band' oftewel 900 en 1800 : http://www.kieskeurig.nl/...620/specificaties/245700/
2) je bedoelt IMEI? Die krijg je door het toestel aan te zetten en *#06# in te tikken
De IMEI kan ik nog uitvragen via *#06# dat is het probleem niet. Het gaat om het mobiele telefoonnummer dat ik niet kan achterhalen.
3) ik gok dat het toestel van KPN is. Misschien dat je hen kunt bellen en vragen wat ze voor je kunne betekenen.
Yup, van KPN. Heb je wel eens geprobeerd om de KPN te bellen? Je wordt dan minimaal 15 minuten in de wacht gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 07-02-2009 13:37 ]

• One_Gandalf
Ik heb inmiddels geprobeerd de sim te unlocken via twee internet-sites die software aanbieden. De ene bleek geen mobiele telefoons van Sendo te ondersteunen en bij de andere werd gevraagd om een COM-poort zonder verdere uitleg.

*knip* Dat soort zaken staan we hier niet toe, zie ook GSM's Beleid.

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 07-02-2009 10:18 ]

• One_Gandalf
One_Gandalf schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 09:43:
*knip* Dat soort zaken staan we hier niet toe, zie ook GSM's Beleid.
Ik heb het GSM-beleid wel gelezen. Het is meer een soort verslag van mijn wedervaren en niet zozeer bedoeld voor het bespreken van unlock-methodes. Vandaar dat ik bewust niet de sites en de software noem.

Maar in het kader van een 'zero-tolerance policy' begrijp ik de 'knip'.