Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat ik mijn bureaublad achtergrond niet meer kan veranderen. Ik kan er wel een .bmp gebruiken maar geen .jpg
Ook zie ik geen voorbeeldplaatjes meer als ik mijn bureaublad plaatje wil wijzigen, ik zie alleen maar een soort van uitgerekte icoontjes.

Ik heb mijn pc gescand op malware maar er wordt niets gevonden, ik heb NOD32 draaien.
Ik heb het volgende inmiddels gevonden en geprobeerd, biedt allemaal geen oplossing:
Open the Control Panel (classic view).
Click on the Ease of Access Center icon.
Click on the Make the computer easier to see link.
Uncheck Remove background images (where available) box.
Click on Save.
Change HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System settings
regsvr32 /u %windir%\system32\shimgvw.dll
regsvr32 %windir%\system32\shimgvw.dll
EDIT: Ik heb systeemherstel geprobeerd maar daar kan ik maar 5 dagen mee terug en toen was het probleem al aanwezig.
Ook heb ik de volgende link gevonden via een ander forum Options to change wallpaper may be missing or unavailable on a Windows XP-based computer
maar dat is ook niet de oplossing, ik heb Vista en de opties die er genoemd worden komen bij mij niet voor.
Ook zie ik geen voorbeeldplaatjes meer als ik mijn bureaublad plaatje wil wijzigen, ik zie alleen maar een soort van uitgerekte icoontjes.

Ik heb mijn pc gescand op malware maar er wordt niets gevonden, ik heb NOD32 draaien.
Ik heb het volgende inmiddels gevonden en geprobeerd, biedt allemaal geen oplossing:
Open the Control Panel (classic view).
Click on the Ease of Access Center icon.
Click on the Make the computer easier to see link.
Uncheck Remove background images (where available) box.
Click on Save.
Change HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System settings
regsvr32 /u %windir%\system32\shimgvw.dll
regsvr32 %windir%\system32\shimgvw.dll
EDIT: Ik heb systeemherstel geprobeerd maar daar kan ik maar 5 dagen mee terug en toen was het probleem al aanwezig.
Ook heb ik de volgende link gevonden via een ander forum Options to change wallpaper may be missing or unavailable on a Windows XP-based computer
maar dat is ook niet de oplossing, ik heb Vista en de opties die er genoemd worden komen bij mij niet voor.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 13:36 . Reden: Aanvulling ]