Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Kan geen jpg als bureaublad gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat ik mijn bureaublad achtergrond niet meer kan veranderen. Ik kan er wel een .bmp gebruiken maar geen .jpg
Ook zie ik geen voorbeeldplaatjes meer als ik mijn bureaublad plaatje wil wijzigen, ik zie alleen maar een soort van uitgerekte icoontjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-vince.nl/desk.jpg

Ik heb mijn pc gescand op malware maar er wordt niets gevonden, ik heb NOD32 draaien.

Ik heb het volgende inmiddels gevonden en geprobeerd, biedt allemaal geen oplossing:

Open the Control Panel (classic view).
Click on the Ease of Access Center icon.
Click on the Make the computer easier to see link.
Uncheck Remove background images (where available) box.
Click on Save.

Change HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System settings

regsvr32 /u %windir%\system32\shimgvw.dll
regsvr32 %windir%\system32\shimgvw.dll

EDIT: Ik heb systeemherstel geprobeerd maar daar kan ik maar 5 dagen mee terug en toen was het probleem al aanwezig.
Ook heb ik de volgende link gevonden via een ander forum Options to change wallpaper may be missing or unavailable on a Windows XP-based computer
maar dat is ook niet de oplossing, ik heb Vista en de opties die er genoemd worden komen bij mij niet voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 13:36 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik in al die tijd geen enkel spoor kunnen vinden naar een oplossing voor mijn probleem, er zijn wel tal van ideeën die voor andere mensen wel werken maar voor mij niet. Combofix draaien en daarna verwijderen dmv combofix /u biedt voor mij geen oplossing. Ook System File Checker van Windows Vista vindt geen problemen. Ik hoop dat iemand hier nog een idee heeft dat ik kan proberen.

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 17:52
Ik weet dat Windows XP een setting heeft om het vast te zetten dat het BMP files moeten zijn. Dit kan namelijk via gpedit. In XP zit dit op de volgende plaats:

- Open gpedit.msc
- Ga naar User Configuration, Administrative templates, Desktop, Active Desktop
- Daar zit een setting "Allow only bittmapped wallpaper", als dat op enabled staat negeert windows de .jpg files.

Of dit in Vista op dezelfde plaats zit weet ik helaas niet, maar het is dus wel te verwachten dat er een setting voor is.

Edit: Even google open gezet voor je, check deze link. En daar het screenshot bij stap 9, setting bestaat dus inderdaad. Niet helemaal op dezelfde plek, maar het lijkt me dat je die eens moet gaan controleren.

[ Voor 23% gewijzigd door Heiden op 04-03-2009 23:36 ]

|Mijn systeem

Verwijderd

Topicstarter
Heiden, bedankt voor het meedenken, ik was iets soortgelijks al eens tegengekomen.
ik heb dit nu nogmaals geprobeerd omdat het hier uitgebreider uitgelegd werd maar
ook deze keer bood het voor mij geen oplossing.
Er staat ook niets vermeld over het andere probleem dat ik er nog bij heb,
dat er geen thumbnails weergegeven worden, alleen uitgerekte icons.