Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf een kast bouwen

Pagina: 1
Acties:

• fayt64
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-10 22:47

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
Hallo daar allemaal,

Ik ben zelf een kast gaan bouwen. nu loop ik alleen tegen een probleem aan.

Ik moet losse removable motherboard trays hebben (2 stuks), deze kan ik helemaal nergens vinden... behalve op sites in Amerika. Het nadeel hiervan is dat de maten er niet bij staan en de shipping costs me teveel worden.

Weet iemand hier misschien waar ik losse removable motherboard trays kan halen.

voorbeeld van wat ik zoek

http://www.performance-pc...130_210&products_id=21177

http://www.performance-pc...130_210&products_id=21886

het hoeft niet persee van lianli te zijn, en als iemand hier er 2 heeft liggen is het ook goed en wil ik er wel een leuke prijs tegenover zetten, maar het gaat erom dat ik 2 full atx mobo`s in mijn kast kan hangen >:)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-> http://tweakers.net/aanbod al gelezen?

Aan de andere kant kan je altijd kijken of je ergens in de straat ofzo een oude kast ziet liggen. Modden = passend maken, niet passend kopen... ;)

[ Voor 64% gewijzigd door MAX3400 op 06-02-2009 17:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Oude computerkast slopen? Meer opties zijn er niet ben ik bang.

Hoop zelf wel dat iemand met een tipje komt waar ze los te kopen zijn. Die mobotrays in nieuwe kasten zijn veel fijner. Bij een oude kast slopen moet je maar zien wat je aantreft. Had er zelf eentje waarbij de backtray en de mobotray gescheiden waren. :X Was een heel gedoe om dat goed te laten aansluiten in de build.

[ Voor 76% gewijzigd door danielkraak op 06-02-2009 17:22 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 02:45

Yor

Yor1313#2571

coolermaster shop?

http://yor.minitroopers.com

• danielkraak
Een andere optie is misschien om Coolermaster te mailen of ze misschien nog trays hebben liggen die je voor een prijsje over kan kopen. Volgens mij had iemand er zo een gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 06-02-2009 17:06 ]

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
Ik heb zojuist bij mij op de TD 2 dezelfde kasten gevonden met..... jah hoor 2 motherboard trays ^^ dus die er uitgesloopt en nu kan ik verder :)

bedankt voor jullie reacties, als jullie het leuk vinden kan ik hier wel updates van me kast op bijhouden

groeten

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat zou altijd leuk zijn... het is tenslotte wat stil in CM.

Je moet dan echter wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Lees: Casemods in Progress

happy modding!

• GoldenBatt
  • Laatst online: 20-11 06:19
Eej, jou ken ik! XD

Bezig met nieuw projectje zo te horen? Zie je tegenwoordig niet meer @ msn, kom je daar nog wel eens op, of heb je ander adress? Wil wel eens wat van je plannen horen ;)

Specs!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
Haahaha ik heb alleen nog geen naam voor me mod ^^ :P

maar ik zal morgen als ik wat meer licht heb wel wat fotos maken en ze hierop zetten ^^

Ik heb al een frame en aardig wat platen uitgezaagd het frame zit al redelijk ver in elkaar

laat ik hem anders maar dopen tot woodblock :P want hij word wel lomp en zwaar :P

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 13:06
Loop eens naar de milieu straat van de gemeente. Leg aan de medewerker aldaar uit wat je zoekt en waarvoor. Veel kans dat je er zo 1 of 2 mee mag nemen.

Heb eventueel wel een kast voor je in de aanbieding die je mag hebben voor een 3 pack desperado.

[ Voor 24% gewijzigd door ge-flopt op 06-02-2009 20:31 ]

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
denk dat ik je samen met ongeveer iedereen die in me msn stond eruit heb gegooit
doe me je mail effe dan voeg ik je wel toe :)

ik heb nu al backplates voor me moederborden :) nu nog iets waar ik 2 psus in kan zetten

[ Voor 26% gewijzigd door fayt64 op 06-02-2009 20:33 ]

• GoldenBatt
  • Laatst online: 20-11 06:19
fayt64 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:31:
denk dat ik je samen met ongeveer iedereen die in me msn stond eruit heb gegooit

ik heb nu al backplates voor me moederborden :) nu nog iets waar ik 2 psus in kan zetten
* hier stond een spam adress :+

[ Voor 20% gewijzigd door GoldenBatt op 06-02-2009 22:10 ]

Specs!

• danielkraak
fayt64 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:31:

Die kun je makkelijk zelf maken. Is gewoon gaat zagen en paar schroefgaten. ;) Kijk maar eens in je kast wat voor patroon je moet zagen en dan kom je er wel uit.

Ben zelf ook bezig met een casebuild, maar ik heb er voor gekozen geen worklog te maken, omdat ik vaak dan er weer een weekje aan werk en dan een paar maanden niks meer. Ik zal wel wat foto's zetten, als hij af is. :+

[ Voor 18% gewijzigd door danielkraak op 06-02-2009 22:56 ]

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
kunnen die mobospacers niet in andere dingen geschroeft worden? dat je bijvoorbeeld een nette zwarte alu plaat pakt en via een 2e hands mobo tray gaten op ATX plaatsen boort en daar dan de spacers in draaien? of zou hout of plexi niet ook op die manier kunnen?

Verwijderd

Ik zag laatst ergens iemand die zn spacer gewoon in zn (schroef)boormachine zette, als een bitje, en rechtstreeks in MDF draaide. Dan hoef je alleen even af te tekenen. Simpel doch effectief... ik kom er alleen absoluut niet meer op waar ik dat gezien heb!

• danielkraak
LlamaWereldOver schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 01:30:
kunnen die mobospacers niet in andere dingen geschroeft worden? dat je bijvoorbeeld een nette zwarte alu plaat pakt en via een 2e hands mobo tray gaten op ATX plaatsen boort en daar dan de spacers in draaien? of zou hout of plexi niet ook op die manier kunnen?
Dat kan, maar dan moet je wel schroefdraad tappen, maar zelf die dingen maken is bijna altijd slechter dan er eentje uit een kast slopen.

Maar als je het zo doet, dan heb je geen spacers nodig lijkt me, tenzij je een back tray gebruikt en je mobo zit te laag. Maar anders kun je ook gewoon je mobo vastschroeven en aan de andere kant van die ringetjes doen.

[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 07-02-2009 08:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 07:33:
Ik zag laatst ergens iemand die zn spacer gewoon in zn (schroef)boormachine zette, als een bitje, en rechtstreeks in MDF draaide. Dan hoef je alleen even af te tekenen. Simpel doch effectief... ik kom er alleen absoluut niet meer op waar ik dat gezien heb!
Dat heb je denk ik in het [CiP] PSD topic gelezen.

Wij (DrBOB101 en ik) hebben het op onderstaande manier gedaan:
-) klein gaatje boren (diameter ongeveer de helft van die van de spacer) op de plek waar de spacers moeten komen
-) Spacer in schroef/boormachine vast zetten
-) In één keer de spacer goed vast zetten

• danielkraak
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:56:
[...]

Dat heb je denk ik in het [CiP] PSD topic gelezen.

-) klein gaatje boren (diameter ongeveer de helft van die van de spacer) op de plek waar de spacers moeten komen
Handige oplossing. Ik ga het ook eens proberen.

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
noujah ik heb nu 2 backplates en makkelijk te bevestigen op deze manier dus...

hoef ik niet zelf met spacers te knooien want die zitten er al in ^^

vanavond upload ik foto`s

• tomcat175
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05-2023

tomcat175

patience darlin'

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:56:
[...]
dan moet je toch ook wel oppassen dat je boormachine ook rustig boort,
anders dan draait de spacer dul in het hout, en dan zit ie niet meer goed vast. (denk ik :p )

Bij plexi heb ik het al eerder gezien (in volledig plexi cases moet het mobo natuurlijk ook worden vastgezet ;) )

[ Voor 41% gewijzigd door tomcat175 op 07-02-2009 17:53 ]

Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
Goedenavond hierbij een update...

Kast Zijaanzicht:
http://i655.photobucket.c...u272/faytc2d/IMG_1155.jpg

Kast Voorkant:
http://i655.photobucket.c...u272/faytc2d/IMG_1156.jpg

Kast Achterkant:
http://i655.photobucket.c...u272/faytc2d/IMG_1157.jpg

Voorplaat met ruimte voor DVD-Rom spelers:
http://i655.photobucket.c...u272/faytc2d/IMG_1158.jpg

Voorplaat voor boven de plaat waar de DVD-roms inkomen (dit word het paneel met aan en uit knoppen):
http://i655.photobucket.c...u272/faytc2d/IMG_1160.jpg

1 Van de zoveel zijkanten (heb er nog 3 en al 1 bevestigd op de kast):
http://i655.photobucket.c...u272/faytc2d/IMG_1159.jpg

zoals jullie kunnen zien zit de 2e mobo tray er nog niet in, die ligt nog op me werk en komt van de week,
en inderdaad... er zitten nog nergens gaten voor koelers. Hier is al wel aan gedacht en ik heb van alles in bestelling staan bij salland alleen dat blijkt weer eeuwen te duren met dat ac-ryan spul.

Op 1 van de platen ga ik morgen de layout tekenen waar plexiglas in komt, 2 windows ivbm 2 moederborden, en 3 keer een 120 mm koeler.

Laat me weten wat jullie er van vinden

Verwijderd

Ik vind je idee van 2 mobo's wel interessant beetje multiplayer op "een" pc:P
Ik hoop wel dat je dat MDF flink gaat behandelen zodat het er niet meer uitziet als hout maar gewoon mooi
recht en glad.
Voor de rest klink je plan leuk maar is nu nog weinig om over te oordelen.

Maar so far so GOOD.

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
Het is geen mdf,

alle platen zijn van werkend triplex, dit heeft als voordeel dat het stevig is (niet doorbuigt) en goed met verf etc. te behandelen is en niet zoals mdf pulp word als het vochtig word

Verwijderd

Sinds wanneer zet jij je PC op een vochtige plaats?

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
Vochtige plaats niet zo snel. maar als iemand nou wat morst over je kast (wat zoiezo niet zou moeten gebeuren) dan gaat mdf snel werken en kun je als je iets niet helemaal goed hebt behandeld een paneel er opnieuw inzetten. om dat te voorkomen heb ik werkend triplex gekregen (het bedrijf waar ik werk zit bij een bouwvak school in, en die lui adviseerden me dat om die reden dus ja dan ga je dat wel doen... ging ervan uit dat ze wel gelijk zouden hebben ^^)

Verwijderd

Ik heb redelijk wat meubelen gemaakt van mdf en nog nooit problemen gekregen met vocht. Bed en div kasten staan met het mdf op de vloer en die vloer maak ik gewoon schoon met een vochtige mop.
Het mdf gewoon lekker in de verf zetten, binnen en buiten. Ik heb het destijds gedaan met wat tranperante zijdeglans verdunde lak in meerdere lagen. Daarna definitieve kleur er over.

In dit geval kan ik een nadeel van mdf bedenken en dat is dat het relatief zacht is maar dat heb je bij de randen van multiplex ook (ok, is iets harder).

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14
Ik zit er zelf ook over na te denken om zoiets te maken (eerst 1 pc ;) ). Ik heb wel ruimte beperkingen wat betreft de grootte, want ik wil deze in een (soort van) kast plaatsen als plank.

Maar waar ik nu tegen aan loop; Hoe zorg je ervoor dat je (in mijn geval) bovenkant vastzit, maar dat je die toch weer later makkelijk los kan halen. Dus een makkelijkere manier dan schroefjes los te maken :?
Is dat idee al uitgewerkt?

let the past be the past.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
SPee schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:00:
Ik zit er zelf ook over na te denken om zoiets te maken (eerst 1 pc ;) ). Ik heb wel ruimte beperkingen wat betreft de grootte, want ik wil deze in een (soort van) kast plaatsen als plank.

Maar waar ik nu tegen aan loop; Hoe zorg je ervoor dat je (in mijn geval) bovenkant vastzit, maar dat je die toch weer later makkelijk los kan halen. Dus een makkelijkere manier dan schroefjes los te maken :?
Is dat idee al uitgewerkt?
U/hoekprofielen die je vastzet met een boutje, daartusen de plaat. Daartegen een moertje. Daartegen het onderdeel, en daartegen een vleugelmoertje.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ik zou vooral met mdf zorgen dat je het iets voorboort, juist omdat het zacht is draai je idd snel de schroef te ver en blijft hij niet goed zitten. helemaal met een relatief klein, dik schroefje zoals een mobo spacer. Wel een boortje met een kleinere diameter gebruiken dan de schroefdraad maar dat lijkt me wel duidelijk :9 Daarnaast is het gewoon goed afwerken met verf of lak voldoende om te zorgen dat er geen vocht meer in het hout kan komen. ff grondverfje, goed op de kopse kanten insmeren en daarna kleurtje naar keuze erover kwakken :) eventueel afwerken met blanke lak en je hebt het helemaal goed voor mekaar.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Topicstarter
gewoon schanieren en een slot op de kast ^^ mooi makkelijk open en dicht doen ^^
Pagina: 1