Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een lastig probleem met me desktop. Na het aanzetten van mijn comp. vraagt i om intoetsen del. voor setup of Tab voor de display Bios. Terwijl de lampjes van de toetsenbord net nog knipperde doet het nu niets meer. Kan dus ook niet zien wat er aan de hand is in de bios.
Als ik de comp. opnieuw aanzet en de tab ingedrukt hou dan geeft i aan dat de NVRAM wordt gecheckt. Weet niet wat dit betekend, maar verder gebeurt er niets meer?
Hij geeft nog aan Press F8 for BBS POPUP maar het toetsenbord doet het niet. Eerder was ik in de overtuiging dat het mogelijk de Harddisk was en heb er een andere in gehangen. Maakte helaas niets uit. Ook een andere toetsenbord of opstarten met boot cd levert niets op. Vrees een beetje dat het of de processor (Intel p4 2,6 GHz. 800 Mhz. 512kb. socket 478) moet zijn, al geeft i bij opstarten op het scherm nog wel de juiste gegevens weer zonder bijzonderheden. Dus misschien dan het moederbord (Asus P4P800/GLan/Sata/8X) . Op het scherm staat nog wel te lezen DDR Frequency 400 Mhz, Dual-Channel, Linear Mode. Maar er zit twee keer 400 (?). Kan het zijn dat er een is uitgevallen waardoor dit probleem is ontstaan? Ik weet helaas ook niet meer of het iets met overclocking te maken heeft. Maar daar kan ik nu ook niets aan veranderen.

Heeft iemand een idee hoe ik er achter kom wat er aan de hand is en wat ik moet doen?

Alvast bedankt.

A3N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Wat voor toetsenbord is het? Kun je wel doorstarten dan. Dit probleem had ik vaak met een Razer Lycosa
even de USB eruit en er weer in, en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
PS2 toetsenbordje geprobeert? mijne begon ook issues te geven met een USB toetsenbord.
uberhaupt is de P4P800 geen fijne serie. mijne is op gegeven moment "spontaan" overleden en hoor veel van dit soort geluiden van mensen met P4P800 mobo.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Valt wel mee hoor. Die van mij heeft het 2 jaar uitgehouden voordat die overleed :P.

Wat betreft het moederbord: de P4P800 heeft wel eens vaker issues met USB keyboards (zelf ook vaak gehad), probeer inderdaad eens PS/2 (als je dat al niet had gedaan).

Er zit wel 2x DDR-400 (PC3200) in, maar dat is nog niet direct 800 Mhz ;) (hetzelfde als 2 cores de dubbele kloksnelheid zouden hebben). Die melding klopt precies met normale Dual Channel modus. De harddisk heeft niets te maken met de operatie van de BIOS trouwens.

Als ik het trouwens even goed begrijp: je hebt er geen OS op staan of je wilt er 1 installeren? Standaard boot hij namelijk niet van cd, dat moet je in het boot option menu (F8 dus) of in de BIOS aanpassen. Dus alsnog de vraag: wat voor soort toetsenbord gebruik je? Als je PS/2 gebruikt, probeer eens USB en vice versa (ik heb zelf een ander P4C bordje een beetje gesloopt doordat er een pinnetje van de P/S 2 connector was blijven haken in het mobo :P :S).

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 06-02-2009 19:51 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook eens door mocht een ander keyboard niet helpen.

De P4P800s zijn nogal brakke borden als het aankomt op betrouwbaarheid. Ze sterven bij bosjes en houden het vaak niet veel langer als een jaartje of 2 uit (wat imho toch echt te kort is voor zo'n duur bordje).

Overigens klopt je DDR frequency van 400MHz gewoon. Dat is de snelheid die je effectief haalt met PC3200 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik heb beide, USB en PS/2 uitgeprobeerd maar daar ligt het niet aan. Vrees inderdaad dat het P4P800 is die me in de steek heeft gelaten. Wordt weer even zoeken naar een goede vervanging waar alle onderdelen op passen. Als jullie me nog een goed bord kunnen adviseren hoor ik het graag.

A3N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ik had een ASRock mobotje gehaald. enige nadeel was dat het maar 2 geheugen sloten had ipv 4. De andere bordjes die ik vond hadden alleen PCI-E slotjes. Een socket 478 mobo kost toch al gauw 50 euro. Ik zal je aanraden te upgraden naar of AMD of socket 775. Er is zat 2e hands op te snorren voor hetzelfde geld. Je zal alleen nieuw geheugen moeten aanschaffen, maar dat zijn ook de kosten niet wanneer je voor gelijke prestaties gaat als je nu hebt. Je grootste kosten post qua upgraden zal de videokaart worden (PCI-E).
Heel eerlijk is het het niet waard een nieuw mobo te halen voor deze bak tenzij je echt het geld niet hebt/wil betalen om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tip. Ben geen kenner maar heb dus ooit een zelf in mekaar gezet en dat ging tot nu toe goed. Het is ook al weer een tijd terug en nu gebruikt mijn zoon van 9 voornamelijk deze PC. Dus ik wil wel even kijken of met een andere moederbord, desnoods tweedehands, ik het geheel weer aan de praat krijg. Maar past mijn processor met koolerfan; Intel P4 2.6 Gz. Skt 478 HT, 800 Mhz. Box 512Kb ook in andere sockets? Als een andere moederbord ook een AGP slot heeft een sata mogelijkheden, moet ik toch een eind kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
nee het moet socket 478 zijn. die zijn redelijk schaars.
http://www.cool-prices.nl/Producten/5587/
deze had ik gekocht toen mijn P4P800 er mee op hield, alleen dus 2 geheugen slots minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
De meeste socket 478 borden met AGP zullen nog geen SATA controller hebben?
(2e hands dan)

SATA controllers komen pas veel voor op borden die ook al een PCIE slot hebben.

Petrolhead en draadjesnerd

Pagina: 1