UPC bericht, gekke lead tekst?

Pagina: 1
Acties:

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
In het bericht nieuws: UPC: gebruik video-on-demand overtreft alle verwachtingen staat als lead (de vetgedrukte tekst):
waarvan meer dan de helft in de laatste zes maanden van het jaar.
Dit lijkt mij heel normaal in stijgende processen. Daarom lijkt mij deze zin mij wel correct, maar niet goed aanduidende de feiten. Ik neem aan dat de auteur de stijging van 50% in het laatste half jaar wilde aangeven, maar is mijns inziens daarin niet geslaagd.

petersmit.eu

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
Pete schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:30:
In het bericht nieuws: UPC: gebruik video-on-demand overtreft alle verwachtingen staat als lead (de vetgedrukte tekst):

[...]

Dit lijkt mij heel normaal in stijgende processen. Daarom lijkt mij deze zin mij wel correct, maar niet goed aanduidende de feiten. Ik neem aan dat de auteur de stijging van 50% in het laatste half jaar wilde aangeven, maar is mijns inziens daarin niet geslaagd.
Totaal is 100% als nou in de eerste helft van het jaar 40% van de 100% pakken betekend dat in de 2e half jaar meer dan 50% de rest is. Dan klopt het toch?
Denk niet dat UPC een steiging van 50% heeft gehad in 6 maanden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
To_Tall schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:37:
[...]

Totaal is 100% als nou in de eerste helft van het jaar 40% van de 100% pakken betekend dat in de 2e half jaar meer dan 50% de rest is. Dan klopt het toch?
Denk niet dat UPC een steiging van 50% heeft gehad in 6 maanden.
In dat geval zit er geen nieuwswaarde in het noemen van de verschillende jaarhelften.

De aantallen geven aan dat de steiging van 50% wel klopt.

petersmit.eu