AVR 2309 tov AVC A1HD

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
In principe ben ik van plan om morgen naar Schluderbacher te rijden om daar voor 620 euro de Denon 2309 op te halen in zwarte uitvoering. Mochten de speakers me bevallen dan komen er Jamo 606's aan te hangen.

Misschien dat er dan nog een keer een centre aan te hangen maar dat weet ik nog niet.

Nu zat ik nog even wat leeswerk te verrichten op de Denon site en kwam daar ook de A1HD tegen.

Wat is nu eigelijk het exacte verschil tussen die 2 ?

Uiteindelijk is mijn bedoeling om er een home cinema set van te maken icm met mijn Bravia 32w4000 via HDMi

Misschien dat ik mijn huidige speakers, DM110 van B&W als rears ga gebruiker maar net als de centre, dat zie ik nog wel.

hoofdvraag is nu ff.. wat is het verschil in principe tussen de 2309 en de A1HD

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Dat scheelt de wereld. Kijk even op de Duitse Denon-site, en je kunt ze keurig naast elkaar leggen.

Als je bezig bent met een 2309, en gegeven de speakers die je hebt of wilt gaan kopen, zou ik me niet bezig houden met de A1HD. Tenzij je natuurlijk van plan bent om ooit nog eens een setje speakers van een paar 1000 euro aan te schaffen...

• Abbadon
  • Laatst online: 11:45
De AVC-A1HD is een 29 kilo surroundversterker van 5600 Euro, de 2309 is een 12 kilo surroundreceiver van 800 Euro. Deze twee zijn _totaal_ niet met elkaar te vergelijken. Zie het als BMW 318i vs. 750i :)

Het verschil is in principe: mogelijkheden/features, versterkerkwaliteit en gebruikte materialen/onderdelen. De AVC-A1HD behoort met nog een paar modellen van andere merken tot de absolute top wat er op surround uit één box verkrijgbaar is :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
nu ben ik niet zo'n Beamer mens, maar een 318 tov een 750, dat snapt ieder mens die rechtopstaand kan plassen :-)

ik kon de prijs niet zo snel vinden vandaar. dan ga ik gewoon braaf de 2309 halen.

Wat de speakers betreft, dat kan nog best een leuke uitdaging gaan worden.

Even vooropstaande dat luisteren nr 1 is....

de 606 van Jamo smoelen erg goed, je hoeft er geen extra sub bij te halen want die zit er al in. Het zijn aan de andere kant beste jongens.

Daarnaast zit ik nog wat naar B&W te kijken in de 6 serie.

Als iemand een goede sugestie heeft dan houd ik mij aanbevolen.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Abbadon
  • Laatst online: 11:45
Speakers moet je inderdaad echt beluisteren. Mijn ervaring is dat er bijzonder veel verschil is tussen speakers onderling en dat het ook erg persoonsgebonden is. Ik vind ze echt van prachtig tot ronduit afschuwelijk klinken (in dezelfde prijsrange!)

Je hebt al B&W's dus neem inderdaad de B&W's uit de 6 serie ook mee in je luistersessies. Stel jezelf wel duidelijk een bovengrens qua budget en ga geen veel duurdere speakers beluisteren :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.