Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Poort reeds in gebruik met SabNzb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met SABZNB. Ik heb lange tijd dit programma gebruikt om vanaf usenet te downloaden maar sinds vandaag werkt het niet meer.
Ik heb her en der wat rondgelezen en het volgende reeds geprobeerd:

* Sabnzb verwijderd, de nieuwste versie gedownload en geinstalleerd
* sabnzb.ini gezocht om te veranderen naar poort 8081. Kon echter de .INI NIET vinden
* printersoftware verwijderd. Klinkt raar maar nadat ik de printersoftware heb geinstalleerd heb ik sabnzb niet meer gebruikt. Printer werkt draadloos en wilde dit probleem dus uitsluiten.
* Heb ook nestat /a gedaan maar.. daar kom ik niet uit. hele lange lijst met lokal host port 18080. time_wait

Heb geen servers oid draaien, heb AVG Anti Virus ook uitgezet, echter, het resultaat blijft hetzelfde.

Ik krijg dus deze foutmelding:

Welcome to SABnzbd.exe 0.4.6

SABnzbd needs a free tcp/ip port for its internal web server.
Port 8080 on localhost was tried , but it is not available.
Some other software uses the port or SABnzbd is already running.

Please restart SABnzbd with a different port number.

Press Startkey+R and type the line (example):
"C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe" --server localhost:8081

If you get this error message again, please try a different number.

Program did not start!

Ook http://localhost:8080/sabnzbd/ werkt niet. Krijg dan de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven.

Snap er niet veel meer van.. hoop dat iemand me een tip kan geven!

Alvast bedankt !!!

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost!!

bij de melding die ik van sabnzb kreeg moesten er aanhalingsteken bij..

Dus.. start-->uitvoeren-->"C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe" --server localhost:8081

Dan werkt het weer!!

Kan dus dicht....

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Ik had dit als ik sabnzb niet netjes via shutodwn had afgesloten.
Op dat moment bleef het process iexplore.exe nog actief en kreeg ik deze melding in het scherm bij het starten van sabnzb.

Kijk eens bij je processen of je 2 keer iexplore.exe ziet en sluit degene met de laagste PID (eerder gestart).

Kijk ook eens of je sabnzb via de shutdown optie in het eerste menu (zit nu niet thuis en weet even niet de naam) aflsuit.

EDIT: met jouw oplossing heb je volgens mij nog steeds sabnzb 2 keer aktief, weet alleen niet of dat problemen gaat opleveren.

[ Voor 13% gewijzigd door Mystery op 06-02-2009 16:47 ]

Battle.net tag

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Altijd grappig hoe mensen de oplossing in hun OP al posten. Lezen is ook een kunst :)

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 15:20

F-train

to Coney Island

Ik heb nu hetzelfde probleem, alleen dan met een nieuw geïnstalleerde sabnzbd. Ook andere poorten werken niet (8081, 8082, met en zonder aanhalingstekens...)

Ook na opnieuw opstarten zelfde bericht.

Hoe los ik dit op, want het programma start nu niet, en in poorten ben ik niet zo thuis...

(Edit: oh ja, WinVista/Opera op laptop en wifi, firewall aan/uit)

[ Voor 23% gewijzigd door F-train op 24-12-2009 15:52 . Reden: info toegevoegd ]

I love the smell of Jetfuel in the morning