Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Anty spyware geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 13:24
Ik heb een laptop van iemand en hierop staat een hele hoop spyware.

Het eerste wat ik geprobeerd heb is antispyware progs af te halen. Echter alle sites waar antispyware opstaan zijn geblokkeerd.

Geen probleem download ik het wel via een andere pc. Dit werkte maar ook het installeren van antispyware programma's wordt geblokkeerd.

Derde optie dan maar! Nu probeer ik malwarebytes en superantispyware te laten scannen dmv portable apps.

Ook hier worden de programma's verhinderd van uit te voeren.

Iemand nog enig idee wat ik kan proberen?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Je kunt nog via Process Explorer (meuk: Sysinternals Suite 2009-02-05) zoveel mogelijk processen uitschakelen om vervolgens dan de anti spyware te starten. Ook kun je hijacked zoveel mogelijk verwijderen na dat je via PE alle processen hebt uitgeschakeld om vervolgens de pc op nieuw op te starten. Let wel op als je teveel processen killed stopt de pc te draaien. Om tegen te gaan dat windows de pc zelf opnieuw opstart kan je via CMD doormiddel van het commando shutdown /a invoeren

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je zou bijv. nog kunnen proberen:
-de harddisk eruit te halen en aan andere pc koppelen, en die laten scannen "om het ergste alvast te laten verwijderen"; dan terugplaatsen en nog eens proberen
-backup van belangrijke bestanden maken op usb-stick/ext. hdd (evt. mbv. een linux live cd zoals knoppix) en dan windows+toeb. er op nieuw op te zetten

2e optie lijkt mij persoonlijk het beste, je ziet steeds vaker dat een erg besmet systeem Of niet meer 100% schoon is te krijgen, Of gewoon niet meer goed werkt omdat er ook windowsonderdelen "beschadigd" zijn

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Heb dit vaker gehad, in 9 vd 10 gevallen was de pc besmet met de TDSS rootkit
The trojan also is used to block access to security sites.

Systeem Specs

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:52
Wellicht een interessant topic:

Mogelijke Spyware? Kan geen spyware sites bezoeken

Heb zelf exact hetzelfde gehad, heb opnieuw geïnstalleerd.. Helaas had ik dit al gedaan voor dat ik de mogelijke oplossingen uit dat topic kon proberen.. Vooral het hernoemen van mbam.exe leek me wel iets.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Occy74 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:31:
Heb dit vaker gehad, in 9 vd 10 gevallen was de pc besmet met de TDSS rootkit
[...]
Ja, komt me bekend voor. Niet alleen internettoegang maar ook het uitvoeren van de antispyware programma´s wordt geblokked. Komt omdat de malware via AppInit_DLLs actief is met alles wat je doet in Windows. Oplossing is inderdaad de schijf aan een andere PC hangen, (goede) virusscan draaien, schijf terug plaatsen in de originele PC en de restanten mbv bv mbam opruimen.

[Edit]: hernoemen werkt trouwens niet

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

Je kunt die tdss wel uitschakelen en daarna scannen met anti-malware/anti-virus programma's.

Ga naar Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer.

Kies bovenin Beeld > Verborgen apparaten weergeven.

Kijk nu bij Stuurprogramma's die niet Plug and Play compatibel zijn.

Daar zal iets tussen staan dat met tdss begint.

Rechtsklikken op die tdss en kiezen voor Uitschakelen.
(niet iets anders kiezen, en ook niet kiezen voor Installatie ongedaan maken)

Nu kun je je favoriete anti-malware programma wel installeren en gebruiken, en de AV websites bezoeken.
Pagina: 1