iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max | Kia EV3 GT-Line LR | Marstek Venus E 3.0 5.12 kWh V147 - HW P1 - Modi: NOM | DJI Neo 2 FMC
Nou, die heb ik net gebeld, maar geven aan dat ze die van de provider gebruiken, waarop ik zit, dus ofwel Planet, Versatel of T-Mobile (3G).BlackMage schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:09:
Grote kans dat de provider van je zakelijke adres ook wel een smtp server heeft. Waarom gebruik je die niet in plaats van die van t-mobile?
iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max | Kia EV3 GT-Line LR | Marstek Venus E 3.0 5.12 kWh V147 - HW P1 - Modi: NOM | DJI Neo 2 FMC
Voor zover ik weet heeft T-mobile geen SMTP server maar dat weet hun helpdesk het beste.
Ik maak hier : http://iphonewereld.nl/fo...ile_blokkeert_smtpport_25 uit op dat je inderdaad smtp.gprs.t-mobile.nl moet gebruiken maar wel met poort 25. die poort 587 die je instelt is ook vreemd want dat is voor smtp met ssl en je hebt ssl uit staan.THE_BASE schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:51:
Een vraagje:
Ik heb e-mail via MobileMe en Windows Live en dat werkt perfect via zowel wi-fi als 3G.
Nu heb ik een zakelijk e-mailadres en wil ditzelfde kunnen: e-mailen via zowel wi-fi als 3G.
Inkomende gegevens heb ik ingevuld: pop3.blabla.nl met gebruikersnaam en wachtwoord. Maar het uitgaande verkeer kom ik niet uit, heb nu: smtp.gprs.t-mobile.nl zonder gebruikersnaam, wachtwoord of SSL, serverpoort van 25 naar 587 gezet.
Iemand een idee? Ik heb een iPhone met Web 'n' Walk Plus.
edit:
de andere optie is om te kijken of je hosting provider ook smtp over ssl ondersteunt van dan kan tmobile het niet blokkeren.
[ Voor 7% gewijzigd door martijnve op 06-02-2009 14:51 ]
Zelf opgezet...
Het maakte in principe niet uit wat je instelt als smtp server adres, als het maar geldig is.
Dat gebeurt er automagisch een re-direct naar smtp.grps.t-mobile.nl.
Dit was juist bedacht zodat klanten geen andere instellingen hoefde te gebruiken.
Dat was tenminste zo in mijn (goede oude) tijd.
Je kunt trouwens bij de details/ internet header van een email zien, via welke server hij gegaan is.
Update: net even getest met smtp.online.nl en dan gaat hij netjes via de redirect.
[ Voor 9% gewijzigd door jpm.lensen op 06-02-2009 17:05 ]
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
server: smtp.me.com
port: 587
ssl on
username: je mobileme username, oftewel het deel van je emailadres voor @me.com