iPhone e-mail T-Mobile via Hosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vraagje:

Ik heb e-mail via MobileMe en Windows Live en dat werkt perfect via zowel wi-fi als 3G.

Nu heb ik een zakelijk e-mailadres en wil ditzelfde kunnen: e-mailen via zowel wi-fi als 3G.

Inkomende gegevens heb ik ingevuld: pop3.blabla.nl met gebruikersnaam en wachtwoord. Maar het uitgaande verkeer kom ik niet uit, heb nu: smtp.gprs.t-mobile.nl zonder gebruikersnaam, wachtwoord of SSL, serverpoort van 25 naar 587 gezet.

Iemand een idee? Ik heb een iPhone met Web 'n' Walk Plus.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Grote kans dat de provider van je zakelijke adres ook wel een smtp server heeft. Waarom gebruik je die niet in plaats van die van t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BlackMage schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:09:
Grote kans dat de provider van je zakelijke adres ook wel een smtp server heeft. Waarom gebruik je die niet in plaats van die van t-mobile?
Nou, die heb ik net gebeld, maar geven aan dat ze die van de provider gebruiken, waarop ik zit, dus ofwel Planet, Versatel of T-Mobile (3G).

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je ook een Gmail account hebt kun je de SMTP server van Google gewoon gebruiken, er komt in sommige emailclients wel *****@gmail namens *****@zakelijk te staan, maar dat zou op zich geen probleem moeten vormen.

Voor zover ik weet heeft T-mobile geen SMTP server maar dat weet hun helpdesk het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:15
THE_BASE schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:51:
Een vraagje:

Ik heb e-mail via MobileMe en Windows Live en dat werkt perfect via zowel wi-fi als 3G.

Nu heb ik een zakelijk e-mailadres en wil ditzelfde kunnen: e-mailen via zowel wi-fi als 3G.

Inkomende gegevens heb ik ingevuld: pop3.blabla.nl met gebruikersnaam en wachtwoord. Maar het uitgaande verkeer kom ik niet uit, heb nu: smtp.gprs.t-mobile.nl zonder gebruikersnaam, wachtwoord of SSL, serverpoort van 25 naar 587 gezet.

Iemand een idee? Ik heb een iPhone met Web 'n' Walk Plus.
Ik maak hier : http://iphonewereld.nl/fo...ile_blokkeert_smtpport_25 uit op dat je inderdaad smtp.gprs.t-mobile.nl moet gebruiken maar wel met poort 25. die poort 587 die je instelt is ook vreemd want dat is voor smtp met ssl en je hebt ssl uit staan.

edit:
de andere optie is om te kijken of je hosting provider ook smtp over ssl ondersteunt van dan kan tmobile het niet blokkeren.

[ Voor 7% gewijzigd door martijnve op 06-02-2009 14:51 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 20:26

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

T-Mobile heeft wel een smtp server.
Zelf opgezet...

Het maakte in principe niet uit wat je instelt als smtp server adres, als het maar geldig is.
Dat gebeurt er automagisch een re-direct naar smtp.grps.t-mobile.nl.
Dit was juist bedacht zodat klanten geen andere instellingen hoefde te gebruiken.

Dat was tenminste zo in mijn (goede oude) tijd.

Je kunt trouwens bij de details/ internet header van een email zien, via welke server hij gegaan is.

Update: net even getest met smtp.online.nl en dan gaat hij netjes via de redirect.

[ Voor 9% gewijzigd door jpm.lensen op 06-02-2009 17:05 ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
alleen niet als ie wifi gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
Je kunt voor je uitgaande mail dezelfde instellingen gebruiken als voor je MobileMe:
server: smtp.me.com
port: 587
ssl on
username: je mobileme username, oftewel het deel van je emailadres voor @me.com
Pagina: 1